חדשות בארץ

מסרב להרים ידיים: בנט ממשיך במאבק להיכנס לכנסת

אחרי ההודעה החריפה של ועדת הבחירות שמאשימה אותם ב"מצג שווא", בימין החדש ממשיכים במאבק להוכיח כי הם עברו את אחוז החסימה

בנט (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)בנט (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

במפלגת הימין החדש, שלא עברה את אחוז החסימה, ממשיכים במאבקם להיכנס לכנסת. בפוסט שפרסם היום (שני) יו"ר המפלגה, נפתלי בנט, נטען כי נמצאו 219 קולות חסרים ב-400 קלפיות שונות, כשלפי שעה עדיין חסרות למפלגה 1,452 קולות כדי להיכנס לכנסת ה-21.

"ביממה האחרונה התקדמנו בצורה מפתיעה", כתב השר בנט. "הסיכוי לא ענק, אך גם לא מבוטל. אנחנו לא מרימים ידיים. הפער שלנו למעבר של אחוז החסימה של 0.0003 מסך הקולות, ושעת הנעילה היא רביעי בלילה. היום, יום שני, הוא יום מכריע".

לדברי בנט , מתוך 11,000 קלפיות ברחבי הארץ, התקבלו במטה המפלגה כ-400 סיכומי קלפי. לטענתו, הסיכומים הושוו לתוצאות בפרוטוקולים ונמצאו 219 חוסרים. יש לזכור כי בניגוד לטענת  בנט, לפי אתר ועדת הבחירות, "הימין החדש" רחוקה 0.03% מאחוז החסימה.

"זהו מספר גדול מאד ביחס ל-400 קלפיות שיש לנו את הסיכום קלפי שלהם", כתב בנט. "העברנו את הפער הזה לוועדת הבחירות לבדיקה, ואנו ממתינים לתוצאות. אדגיש כי אלו פערים לכאורה, עד שנקבל תוצאות מוועדת הבחירות. אם אפילו שליש מזה יימצא כפער אמיתי, הרי שזה יעיד שברמה לאומית נוכל לעבור בקלילות את המחסור של 1,452 הקולות הנדרשים".

כזכור, אתמול הודיעה ועדת הבחירות המרכזית כי בניגוד לטענותיו של בנט, ספירה מחודשת של המעטפות הכפולות העלתה כי לא נמצאו פתקי הצבעה פסולים ל"ימין החדש", למעט פתק אחד בלבד.

"לבקשת השר בנט, ולפנים משורת הדין אישר היום יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, המשנה לנשיאת בית המשפט העליון, השופט חנן מלצר, לשר ולנציגיו לעיין היום, בחומרים הגולמיים של ועדות הספירה של המעטפות הכפולות שנספרו בכנסת וזאת לאור הטענה כי הייתה פסילה מסיבית של פתקי הימין החדש", נכתב בהודעת ועדת הבחירות המרכזית.

בהודעת הוועדה אף נכתב כי הם רואים "בחומרה רבה את הפצת מצג השווא על ידי הימין החדש, לפיו היו אי-סדרים בספירת הקולות המיוחדים, ואת אי ההכרה בניסיונותיה של הוועדה להעמיד לרשותם את המידע הנדרש".

לפי הוועדה, "כל פניה של נציגי הימין החדש בכל אמצעי שהוא נבדקה מיד עם קבלתה ומבלי להידרש לפורמליסטיקה ולטפסים".

תגיות:נפתלי בנטבחירות 2019הימין החדשאחוז החסימה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה