חדשות בארץ

דיווח: תכנית השלום של טראמפ לא תכלול מדינה פלסטינית

על רקע הדיווחים כי פרסום עסקת המאה של טראמפ תפורסם עוד החודש, נחשף כי אין כוונה אמריקנית להעניק לפלסטינים מדינה ריבונית

ג'ארד קושנר וראש הממשלה נתניהו (צילום: מתי שטרן, שגרירות ארה"ב)ג'ארד קושנר וראש הממשלה נתניהו (צילום: מתי שטרן, שגרירות ארה"ב)
אא

תכנית השלום שמקדם הממשל האמריקני, לא צפויה לכלול הקמתה של מדינה פלסטינית – כך דווח אתמול (ראשון) ב'וושינגטון פוסט'.

על פי הדיווח, שציטט מקורות בכירים בממשל שנחשפו לתכניות, "עסקת המאה" של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, תכלול "דרכים מעשיות לשיפור חייהם של הפלסטינים", אך לא תוענק להם מדינה ריבונית מליאה. בדיווח הודגש כי תכנית השלום, שמובלת על ידי ג'ארד קושנר ושלושה בכירים בלבד, הינה מסווגת לחלוטין, אך עם זאת על פי ההדלפות עולה כי היא תוריד משולחן המשא ומתן את הרעיון ההיסטורי של "שתי מדינות לשני עמים", שעליה הצהיר נתניהו בנאום בר אילן ב-2009.

כזכור, על פי התכנון המקורי, הממשל האמריקני התכוון לפרסם את תכניתו בתחילת השנה, אך בעקבות הבחירות שהוקדמו - התכנון לא יצא אל הפועל. בשבוע שעבר אמר היועץ לביטחון לאומי האמריקני, ג'ון בולטון, כי התכנית תפורסם "בעתיד הקרוב מאוד".

בפברואר הצהיר יועצו וחתנו של הנשיא אשר מוביל את התכנית, ג'ארד קושנר, כי עסקת המאה תכלול הצעות בכל עקרונות היסוד של הסכסוך הישראלי-פלסטיני, ובהן הגבולות. בריאיון שהעניק לערוץ סקיי ניוז בערבית, קושנר הדגיש כי ממשל טראמפ צפוי להעניק לפלסטינים "אוטונומיה מאוחדת" שתחבר בין הגדה המערבית לבין רצועת עזה. לדבריו, "אנחנו רוצים לראות אותן תחת הנהגה אחת שתאפשר לעם הפלסטיני לחיות בכבוד, כפי שהוא שואף".

בבוקר שלאחר ניצחונו בבחירות של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר טראמפ כי ניצחונו של נתניהו הוא סימן טוב לשלום: "כולם אמרו - ואני מעולם לא הבטחתי - אבל כולם אמרו שאי אפשר להשיג שלום במזרח התיכון עם ישראל והפלסטינים. אני חושב שיש לנו סיכוי, ועכשיו כשנתניהו ניצח בבחירות, הסיכוי טוב יותר".

מוקדם יותר החודש אמר נתניהו הדגיש בפני הנשיא האמריקני כי הוא "לא מוכן לפינוי של אדם אחד". במהלך הריאיון, שהעניק ל'חברת החדשות', ראש הממשלה אף אמר כי הוא שוקל לצאת במהלך לסיפוח גוש עציון, וכן בהחלת ריבונות ישראל על האזור. בריאיון ל'חדשות 13', אמר נתניהו כי "כל היישובים - גושים ולא גושים - צריכים להישאר בריבונות ישראל". במענה לשאלה האם הוא מצפה שטראמפ יכיר בריבונות ישראל בשטחי הגדה, אמר : "חכו לקדנציה הבאה".

בריאיון ל"ישראל היום", ראש הממשלה אמר כי שלוש העקרונות הישראליים שעליהן לא יתפשר, הן: "לא עוקרים שום מתיישב, שולטים בשטח ממערב לירדן ולא מחלקים את ירושלים. אמרתי לטראמפ, לקושנר ולגרינבלט שמהתנאים האלה לעולם לא אסוג".

תגיות:עסקת המאהג'ארד קושנרדונלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה