חדשות בארץ

בעקבות מחאה בבחריין: בוטל ביקורה של משלחת ישראלית

המשלחת, שכללה אנשי עסקים ונציגי ממשלה, הייתה אמורה להשתתף בכנס עסקי, אך יציאתה בוטלה בעקבות מחאות שפרצו בבחריין. מארגני הכנס מסרו כי המשלחת ביטלה את ביקורה משיקולים ביטחוניים

דגלי ישראל ובחריין (קרדיט: שאטרסטוק)דגלי ישראל ובחריין (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

משלחת ישראלית, שהייתה אמורה לצאת השבוע לבחריין להשתתף בכנס עסקי, ביטלה את יציאתה. כך דיווחה היום (ראשון) סוכנות הידיעות "רויטרס".

על פי הדיווח, מארגני הכנס מסרו כי המשלחת – שכללה כ- 30 אנשי עסקים ונציגי ממשלה – ביטלה את הביקור משיקולים ביטחוניים ומתוך רצון שלא לגרום קשיים לשאר המשלחות המשתתפות בו. דוברת של משרד הכלכלה בישראל מסרה כי הביקור "נדחה בשל עניינים פוליטיים".

הידיעה על בואה הצפוי של המשלחת הישראלית עוררה מחאות ברשתות החברתיות בבחריין, ובבירה מנאמה נצפו גם מחאות רחוב 'על אש קטנה'. חברים בפרלמנט המקומי הצטרפו למחאה ויצאו נגד הכוונה לאפשר את ביקורם של הישראלים.

ממלכת בחריין היא אחת ממדינות המפרץ, שעל פי פרסומים שונים מקיימת מאחורי הקלעים קשרים עם ישראל. בחודש פברואר השתתפו נציגים מעשר מדינות ערביות – ביניהן סעודיה, איחוד האמירויות, בחריין ועומאן – בוועידה הבינלאומית לשלום וביטחון במזרח התיכון, שהתקיימה בוורשה, אליה הגיע גם ראש הממשלה בנימין נתניהו. במהלך הוועידה נשאל שר החוץ של בחריין, ח'אלד בן אחמד אל-ח'ליפה, על ידי עיתונאים מתי יחול מפנה משמעותי ביחסים עם ישראל. הוא השיב כי "זה יקרה כשזה יקרה. זה יקרה בסופו של דבר".

בשיחה עם כתבים בתום הוועידה, הגדיר נתניהו את הישיבה המשותפת בגלוי עם שרי החוץ הערביים ואת הדיונים שערך עמם בדלתיים סגורות כשבירת טאבו. הוא הביע סיפוק מ'יישור הקו' עם ישראל בכל הנוגע לאיום האיראני, שבא לידי ביטוי בהתבטאויותיהם של הבכירים הערביים: "קרה פה משהו. הגיעו לוועידה חמישה שרי חוץ ערביים. ארבעה מתוכם דיברו בצורה בוטה נגד איראן ועל זכותה של ישראל להגן על עצמה. הם דיברו על כך שהסוגיה הפלסטינית היא שעמדה בעבר בראש סדר היום ואילו היום הסוגיה האיראנית היא המרכזית ביותר כי איראן מאיימת על עצם הקיום שלנו".

קודם לדבריו של נתניהו, פרסמה לשכתו סרטון מתוך הכנס הסגור, בו נשמע אל-ח'ליפה תוקף בחריפות את איראן. "גדלנו על כך שהסכסוך הפלסטיני-ישראלי הוא הסוגיה החשובה ביותר, אך בשלב מאוחר יותר ראינו אתגר גדול יותר – הסוגיה הרעילה ביותר בהיסטוריה המודרנית שלנו, ואשר מגיעה מאיראן". אל-ח'ליפה הוסיף: "עלינו לעמוד באתגר של איראן כדי שנוכל לעמוד בפני אתגרים אחרים. בסכסוך הישראלי-פלסטיני קרו תהליכים – הסכם קמפ-דיוויד, ועידת מדריד. היו דרכים רבות לפתור את הסכסוך, ואילולא ההשפעה הרעילה של איראן – אני חושב שהיינו הרבה יותר קרובים היום לפתור את הסכסוך. אך איראן היא אתגר רציני המונע מאיתנו להתקדם בכל דרך".

הסרטון נמחק אומנם לאחר הסערה שפרצה בעקבותיו, אך הבכיר הבחרייני אמר דברים דומים כבר במרץ 2016. בראיון שהעניק לרשת "אל-ערביה", אמר אל-ח'ליפה כי הסכנה האיראנית מסבה נזק רב יותר למדינות המפרץ מאשר הסכנה מישראל: "הסכסוך שלנו עם ישראל ידוע – הוא עוסק בכיבוש שטחים ובגירוש של העם [הפלסטיני], וגם נוגע לקשר הדתי והרוחני שלנו לירושלים. הצענו יוזמה, אבל הפרמטרים והגבולות של הסכסוך הזה ידועים, ולא השתנו. בכל הנוגע לסכסוך עם איראן – בכל יום יש משהו חדש איתם. כל יום שומעים על משהו חדש שהם עושים, הקשור לתמיכתם בטרור, לניסיונם להפיל משטרים, להבריח נשק. הסכסוך עם איראן חי ודינמי, לעומת הסכסוך עם ישראל שאנו מנסים למצוא לו פיתרון ואנו מכירים את הגבולות שלו".

תגיות:בחרייןנורמליזציה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה