חדשות בארץ

ביטן: קורא לנתניהו למנות את שקד לשרה

בריאיון שהעניק ח"כ ביטן, שיבח את איילת שקד אולם גינה את נפתלי בנט. על כחלון אמר כי "אנחנו תמיד היינו מוכנים לקבל את כחלון, השאלה מה דרישות המיזוג"

ח"כ ביטן (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)ח"כ ביטן (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

מבין כל המפלגות שצפוי כי יערימו קשיים קואליציוניים על ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בבואו לכונן קואליציה, בולטת מפלגת ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן. על פי הערכות, במרכז המגעים בין ליברמן לנתניהו הוא תיק הביטחון, כמו גם העברת חוק הגיוס וזכות וטו בכל נושאי דת-מדינה שיפגעו פגיעה אנושה ביהדות הישראלית.

בריאיון נרחב שהעניק היום (ראשון) לקשת 12, הדף חבר הכנסת מטעם הליכוד, דוד ביטן, את דרישותיו של ליברמן. "זה מוגזם", אמר ביטן. "יש גבול לדרישות. הוא תמיד ביקש הרבה, מעבר ליכולת שלו. אם הוא דורש את תיק הביטחון, אין שום היגיון שידרוש את תיק הפנים", תקף. "במשא ומתן הוא אלוף, אבל יש גבול וזה מה שפוגע בו כל הזמן. למרות שנתניהו התאהב בתיק הביטחון, אם הוא יבקש וילחץ, נראה לי שלא תהיה ברירה, יתנו לו. אבל לא בדרישות שלו. אי אפשר לכתוב בהסכם הקואליציוני שכובשים את עזה"

בהתייחס לאפשרות הסבירה כי שר האוצר ויו"ר כולנו, משה כחלון, יצטרף לליכוד לאחר שמפלגתו הצטמקה משמעותית, אמר ביטן כי "אנחנו תמיד היינו מוכנים לקבל את כחלון", הכריז וסייג את דבריו: "השאלה מה דרישות המיזוג. יש גבול גם לעניין הזה. אנחנו מאוד רוצים את כחלון בליכוד ונקבל אותו בברכה".

למרות שבעבר התבטא בצורה דומה, מי שביטן סיפק עליה אמירה מפתיעה היא יו"ר הימין החדש איילת שקד. בדבריו, קרא ביטן לשקד לנסות להתברג בצמרת הליכוד. "אני חושב שהיא מאוד פופולרית, גם בקרב בוחרי הליכוד", אמר. "היא עשתה טעויות ואם היא הייתה שומעת לי, מזמן היא הייתה בליכוד והימין החדש לא היה קיים. חבל שהיא לא שמעה לי. דיברתי אתה אחרי הבחירות, אבל לא נכנסנו לזה עדיין. זאת החלטה שלה". ביטן אף הוסיף כי "אם הייתי צריך להמליץ לנתניהו, עכשיו הייתי ממנה אותה לשרה מטעם הליכוד".

חרף המחמאות שחלק לשקד, ח"כ ביטן הסתייג מפעילותו של נפתלי בנט, חברה המשותף להנהגת המפלגה. "בנט נענש על ידי בוחרי הימין, אין לו מקום בליכוד. אני לא רוצה אותו בליכוד אחרי שהוא תקף את ביבי כמו שתקף", הצהיר בכיר הליכוד יו"ר הקואליציה לשעבר.

בהתייחס לדיווחים כי נתניהו ינסה לקדם את חוק החסינות מפני העמדה לדין של ראש ממשלה מכהן, דחה ביטן את הדיווחים כשהוא סונט בתקשורת. "החוק הצרפתי לא חל על נתניהו מסיבה פשוטה, החקירה הסתיימה", אמר ביטן והוסיף כי "לגבי החסינות, אני מזכיר שהחוק היום מתיר לכל חבר כנסת לבקש שלא יסירו את החסינות שלו. אני לא אבקש להסיר את החסינות שלי. נתניהו אמר במפורש שהוא לא הולך לעשות את זה, למה אתם לא מאמינים למה שהוא אומר? שאלו אותו והוא אמר שהוא לא הולך על העניין הזה".

לדברי ביטן, מי שצריך לכהן כשר המשפטים הוא יריב לוין. "יריב לוין עם האג'נדה שלו הוא יכול לעשות את העבודה הזאת בצורה מצוינת. הגיע הזמן שהליכוד ייכנס לעניין הזה באופן מובהק".

בהתייחס לשאלה האם ירצה לכהן כשר, אמר ביטן: "לא נראה לי שאני יכול בגלל הפסיקה של היועץ המשפטי, אבל אני מקבל את זה, לא קרה כלום. לא נולדתי שר. עד עכשיו הייתי שנתיים יושב ראש הקואליציה, נראה מה ראש הממשלה יקבע. אני תמיד אשפיע, גם אם לא אהיה שר".

ביטן, שידוע בשל קרבתו הרבה לראש הממשלה, קרא לנתניהו להעניק ליריבו הפוליטי, גדעום סער, תפקיד שר בכיר. "שר חוץ לא נראה לי שהוא יהיה, אבל תפקיד בכיר כן. יש את שר התחבורה, יש כל מיני דברים. ראש הממשלה לא ימנה אותו לשר המדע, אם הוא ימנה אותו לשר המדע, הוא לא יבוא ויישאר בחוץ".

בחתימת דבריו התייחס ביטן להליכים הפליליים שתלויים נגדו. "אני מוטרד. אני חושב שנתתי למשטרה תשובות מצוינות, לצערי הרב הם לא קיבלו אותן. נתמודד, זה תהליך ארוך ונצטרך להתמודד אתו"

תגיות:איילת שקדאביגדור ליברמןדוד ביטןבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה