חדשות יהדות

עצוב: בגלל אירוויזיון 2019 – עיריית ת"א תפעיל הסעות בשבת

למרבה הכאב, עיריית תל-אביב-יפו תחלל שבת בפרהסיא: 50 קווי אוטובוסים לאירוויזיון יפעלו בעיר במהלך השבת

  • ט' ניסן התשע"ט
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

חילול שבת המוני וכואב, בגלל אירוויזיון 2019: עיריית תל אביב תפעיל 50 קווי אוטובוס, שיפעלו ללא תשלום, במהלך שישי ושבת י"ב וי"ג באייר (17 ו-18 במאי) בשני מסלולים מרכזיים בעיר.

בעניין זה, ראוי להזכיר את המכתב ששלח הרב הראשי לתל-אביב-יפו לשעבר, הרב ישראל מאיר לאו, לפני 4 שנים לראש העיר רון חולדאי ולחברי מועצת העיר. "לפני כחמישים וחמש שנים קשרתי את גורלי עם תל אביב-יפו ובניתי בה את ביתי עם רעייתי, ילידת העיר" כתב הרב לאו במכתבו. "במהלך התקופה, משרת אני כארבע עשרה שנה בכהונת רבה הראשי. מעולם לא פניתי אליך בבקשה כלשהי. חורג אני ממנהגי כי זעקת השבת פורצת מקירות לבי ואיני יכול להחריש. הנני מקווה כי תגער בהמון טרדותיך ותקרא את מכתבי בתשומת הלב הראויה.

"השבת היא המתנה המופלאה שקיבלנו בעשרת הדברות והענקנו לאנושות כולה. התבונן נא במעלותיה", ממשיך הרב לאו לכתוב. "השבת היא כרטיס הביקור ותעודת הזהות הלאומית במרוצת הדורות. רבים מבני עמנו מסרו את נפשם על קדושת השבת, וערך שראוי למות למענו, ראוי בוודאי גם לחיות עבורו. במדינות המתוקנות ביותר, פתוחים בתי העסק 6 ימים בשבוע בלבד והמרוץ אחר הכסף נעצר ליום אחד מדי שבוע. בתי מסחר הפתוחים 365 ימים בשנה, הופכים את עם הספר לעם של תגרנים שכל חייהם מהווים מרוץ בלתי נלאה אחר הכסף".

"חובה להבין כי ההחלטה שלפניכם הנה פתח למדרון חלקלק. היום – רחובות מרכזיים. מחר – העיר כולה. היום – חנויות מזון. מחר – בתי מסחר מכל סוג שהוא. היום – תל אביב-יפו. מחר – מדינת ישראל כולה. הלוואי ואתבדה. בידך אפוא החלטה היסטורית והרת גורל", מפציר הרב לאו.

המכתב מסתיים במשפט מתוך זמירות השבת: "קודש היא לכם שבת המלכה, אל תוך בתיכם להניח ברכה, בכל מושבותיכם לא תעשו מלאכה".

תגיות:שבתאירוויזיון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה