סלבס בהתחזקות

לא רק עומר אדם: מיהו האמן הנוסף שוויתר על האירוויזיון - לכבוד השבת?

המוזיקאי אמיר אלייב, נגן קאנון מוכשר שמנגן עם ישי ריבו ועידן עמדי - גרם השבוע לקידוש שם שמיים גדול, לאחר שסירב להצעה להשתתף באירוויזיון ולהופיע בגמר שלו, למען השבת. כבוד

נגן הקאנון אמיר אלייב בהופעה משפחתית (צילום מסך מתוך יוטיוב)נגן הקאנון אמיר אלייב בהופעה משפחתית (צילום מסך מתוך יוטיוב)
אא

המוזיקאי אמיר אלייב, נגן קאנון מוכשר שמנגן עם ישי ריבו ועידן עמדי - גרם השבוע לקידוש שם שמיים גדול, לאחר שסירב להצעה להשתתף באירוויזיון, ולהופיע בגמר שלו. 

כפי שדווח לראשונה באתר 'סרוגים', מפיקי האירוויזיון הציעו לאלייב לנגן לצד עידן רייכל, אך היות והחזרות מתקיימות בשבת, הוא סירב לכך והצליח לשמח אלפי מעריצים שמיהרו להגיב ברשתות החברתיות. 

אלייב, במקור מראשון לציון, הוא בן למשפחה מוזיקלית במיוחד שעלתה מבוכרה: אב המשפחה, פאפא אלו אלייב, ייסד הרכבת משפחתי שבו מנגנים כל ילדיו. חלק מן הכלים שעליהם מנגן האב כמו גם הילדים המוכשרים, הם כלים מיוחדים שיובאו מארץ מולדתם כגון הדוירה - שהוא כעין תוף בוכרי, ודולי שהוא תוף גרוזיני. 

בלהקה הצבאית שאליה התגייס היה אמיר נגן הקאנון הראשון בצה"ל, ויחד עם קלידן וזמר - הוצבו השלישייה בכל מוצב אפשרי בארץ, ועשו שמח לחיילים. "היו נגנבים מהכלי הזה", הוא משחזר את התגובות של החיילים לקאנון. "זה היה הנשק שלי".

כשהשתחרר מהצבא החל אלייב בתהליך של התקרבות ליהדות - שם גם נוצר הקשר שלו עם הזמר המוערך ישי ריבו. "בהתחלה לא הכרתי אותו באופן אישי, אבל מתברר שהוא דווקא כן הכיר אותי", אמר אלייב בראיון ל'מקור ראשון'. "הוא היה מגיע להופעות שלי עם דודו טסה ותמיד אמר לעצמו, כך הבנתי בדיעבד, שהוא רוצה שאנגן איתו מתישהו. באותה תקופה חיפשתי מקום יותר יהודי ששומר על כשרות ולא מנגן בשבת לעבוד איתו, ופניתי אליו. אמרתי 'הייתי שמח לנגן איתך' ומאז 2013 אנחנו ביחד על הבמה", הוא מסכם. 

ואיך מגיבים על הצעד שלו ברשת? לפניכם מקצת התגובות:

תגיות:סלבסעומר אדםקידוש השםשבתאירוויזיון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה