חדשות בארץ

ועדת הבחירות נגד טענות הימין החדש: "מצג שווא"

במפלגת הימין החדש, שלא הצליחה לעבור את אחוז החסימה, טענו כי בספירת המעטפות הכפולות התגלעו אי סדרים. בוועדת הבחירות המרכזית הגיבו בזעם על הטענות

יו"ר ועדת הבחירות, השופט חנן מלצר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)יו"ר ועדת הבחירות, השופט חנן מלצר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ועדת הבחירות המרכזית הוציאה הבוקר (ראשון) הודעה נזעמת, בה התייחסה לטענות מפלגת הימין החדש על אי סדרים שהתגלעו בספירת המעטפות הכפולות.

בהודעת הוועדה נאמר כי היא "רואה בחומרה רבה את הפצת מצג השווא על ידי הימין החדש, לפיו היו אי סדרים בספירת הקולות במעטפות הכפולות, ואת אי ההכרה בניסיונותיה של הוועדה להעמיד לרשותם את המידע הנדרש".

לדברי הוועדה, "החל מיום רביעי, ה- 10.4.19, מיד לאחר יום הבחירות, החלו הנציגים הבכירים ביותר בימין החדש לעמוד בקשר עם בכירים בוועדת הבחירות המרכזית לצורך בירור טענותיהם. יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, המשנה לנשיא בית המשפט העליון, השופט חנן מלצר, התיר באופן חריג, ולפנים משורת הדין, לנציגי הימין החדש לעיין בחומרים מהקלפיות המיוחדות. זאת ועוד, כל פנייה של נציגי הימין החדש, בכל אמצעי שהוא, נבדקה מיד עם קבלתה ומבלי להידרש לפורמליסטיקה וטפסים".

על פי תוצאות הביניים שפרסמה ועדת הבחירות, הימין החדש קיבל 138,491 קולות, שהם 3.22% מכלל קולות המצביעים. התוצאות הסופיות יפורסמו ביום רביעי הקרוב (ה- 17 באפריל) ויועברו באופן רשמי לנשיא. עד אז, ממשיכה הוועדה בבדיקות לאימות התוצאות.

לימין החדש חסרים כ- 1,500 קולות כדי לעבור את אחוז החסימה. שרת המשפטים היוצאת, איילת שקד, הודתה אמש לפעילי המפלגה ואמרה כי בימין החדש יעברו בימים הקרובים – באמצעות מאות מתנדבים – על הקלפיות השונות, "כדי לבדוק אם נפלו טעויות או אי סדרים". לדבריה, "מעולם לא עברה רשימה אחוז חסימה בגלל מספר קטן כל כך של קולות, ולכן אנו עושים מאמץ להשלים את הפער. זה מאמץ שמגיע לכל מי שהטריח את עצמו ביום הבחירות ושם נ בקלפי. אעדכן אם יהיו חדשות".

ביהדות התורה – שעל פי התוצאות הנוכחיות איבדה את המנדט ה- 8 לטובת הליכוד – פועלים כדי להשלים את 236 הקולות החסרים לה כדי להחזיר לעצמה מנדט זה. המפלגה הגישה לשופט מלצר את טענותיה בנוגע לטעויות בספירה שאירעו בקלפיות שמוקמו באזורים חרדיים, ומצטברות לכדי כ- 600 קולות, שעשויים להטות את הכף. מלצר יבחן בימים הבאים את הטענות.

תגיות:יהדות התורהבחירות 2019הימין החדשחנן מלצר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה