חדשות בארץ

תוצאות האמת: מנדט נוסף לליכוד, הימין החדש בחוץ

בתוצאות האמת שפורסמו על ידי ועדת הבחירות עולה כי הליכוד זוכה למנדט נוסף על חשבון יהדות התורה, בנוסף הימין החדש לא עוברת אחוז החסימה. מהמפלגות נמסר: נגיש ערעור

נפתלי בנט, יו"ר הימין החדש, (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)נפתלי בנט, יו"ר הימין החדש, (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

על רקע התקלות הרבות בספירת הקולות, ועדת הבחירות המרכזית פרסמה אמש (חמישי) את תוצאות האמת של הבחירות לכנסת ה-21. על פי התוצאות, למפלגת הליכוד נוסף מנדט אחד על חשבון יהדות התורה, ואילו מפלגת הימין החדש לא עוברת את אחוז החסימה.

לדברי יו"ר ועדת הבחירות, המשנה לנשיאת בית המשפט העליון, חנן מלצר, התוצאות שפורסמו הינן "תוצאות ביניים" ולא תוצאות סופיות. לדברי מלצר, התוצאות הרשמיות יפורסמו ויוגשו לנשיא המדינה ב-17 באפריל.

בתגובה לפרסום התוצאות, במפלגתם של נפתלי בנט ואיילת שקד הבהירו כי "התוצאות שפורסמו אינן סופיות, ואנחנו ממשיכים להילחם. אנו מצפים מהתקשורת לגלות קצת יותר רצינות בדיווחיה".

"לאורך היום הוקם במטה המפלגה חמ"ל שריכז כ-1,000 כשלים וליקויים בהליכי ההצבעה. מיד בתחילת השבוע נקבל לידינו את הפרוטוקולים ומאות המתנדבים שלנו ישוו אותם לתוצאות הממוחשבות", ציינו בימין החדש. "כמו כן, נטפל בכל אי הסדרים הקיצוניים שהתגלו בספירת המעטפות הכפולות. נקבל את הכרעת הבוחר, אך לא נוותר עד שנדע מה היא באמת", הוסיפו בימין החדש כשהם מודיעים כי הם יגישו ערעור.  "לא ניתן לגנוב את הבחירות", אמרו.

גם במפלגת יהדות התורה, שעל חשבונה טיפסה הליכוד מ-35 מנדטים ל-36, הודיעו כי חברי הכנסת של המפלגה, משה גפני ויעקב ליצמן, יגישו ערעור בעקבות החשדות לאי-סדרים בספירה.

"לטענת חברי ועדת הבחירות של המפלגה, הרב אברהם וובר ועו"ד הרב אברהם יוסטמן, במספר קלפיות עם מאות רבות של קולות השייכים ללא ספק ליהדות התורה בשל היותם באזורים חרדים מובהקים, הוקלדו בטעות נתוני ההצבעה של מפלגות אחרות על חשבונה של יהדות התורה", מסרו ביהדות התורה.

ביהדות התורה הוסיפו כי גורמי המפלגה "הבהירו כי במידה והבקשה לא תתקבל, יהדות התורה תנקוט בכל הצעדים המשפטיים האפשריים על מנת לתקן את הדרוש תיקון".

בהצהרתו, מלצר התייחס לדרישת הימין החדש ויהדות התורה שביקשו לעכב את פרסום תוצאות הביניים: "אציין כי בסמוך לפני פרסום תוצאות אלה, הונחה בפניי בקשת ב"כ סיעת "יהדות התורה", שהוגשה לי בכתב, וכן פנייה טלפונית מאת השרה איילת שקד - ליועץ המשפטי לוועדה, עו"ד דין ליבנה, שאמנע מפרסום זה, שכן התוצאות שיפורסמו אינן סופיות".

שופט העליון מוסיף כי הוא בחר לדחות את הדרישה על הסף. "לאחר בחינת הבקשה והפנייה מצאתי שאין מקום לקבלן", אמר מלצר ותלה את נימוקו לכך "שכן מובן שמדובר בפרסום תוצאות "ביניים", שעוד כפופות לשינויים והתאמות, ככל שיימצא כי נכון לעשות כן, והכל בטרם פרסום התוצאות הרשמיות במועד הקצוב לכך בחוק-היסוד".

מוקדם יותר שלל מלצר את החששות כי התקלות נבעו ממתקפות סייבר. "גורמי הביטחון אישרו כי אין קשר לגורמי סייבר", הודיע מלצר והוסיף כי "גורמי הביטחון פעלו ללא לאות והם אינם מזהים כל תקיפה זרה באירוע התקלה". יו"ר ועדת הבחירות אף חלק את הערכתו למערכת הביטחון: על פעילותם מסורה להם תודתי וגם הוקרת אזרחי ישראל צריכה להיות נתונה בהם".

חלוקת המנדטים המעודכנת:

הליכוד – 36, כחול לבן – 35, ש"ס – 8, יהדות התורה – 7, העבודה – 6, חד"ש-תע"ל – 6, איחוד מפלגות הימין – 5, ישראל ביתנו – 5, מרצ – 4, כולנו – 4, רע"מ-בל"ד – 4.

גושים:

גוש הימין- 65 מנדטים
גוש השמאל- 55 מנדטים

נתוני ההצבעה:

מספר בעלי זכות בחירה: 6,335,387

הצביעו בפועל: 4,335,320

קולות פסולים ומעטפות ללא פתקים: 30,756

תגיות:נפתלי בנטהליכודאיילת שקדבחירות 2019הימין החדש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה