חדשות בארץ

בג"ץ אישר להרוס את בית המחבל שרצח את אורי אנסבכר הי"ד

בית המשפט התיר ברוב של שני שופטים מול אחד להרוס שתי דירות בהן התגורר המחבל, אחת מהן שייכת להוריו. בפסק הדין נקבע כי "המחבל ביצע את העבירות ממניע לאומני"

זירת הרצח (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90). תמונתה של אורי הי"ד (באדיבות המשפחה)זירת הרצח (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90). תמונתה של אורי הי"ד (באדיבות המשפחה)
אא

בג"ץ התיר היום (חמישי) להרוס שתי דירות בהן התגורר המחבל ערפאת ארפאעיה, שרצח לפני חודשיים את אורי אנסבכר הי"ד. הדירות נמצאות בבניין בעיר חברון. אחת מהן, הנמצאת בקומה הראשונה, שייכת להוריו של המחבל והוא התגורר בה. הדירה השנייה, הנמצאת בקומה השלישית של הבניין, נבנתה עבורו במימון הוריו.

פסק הדין התקבל ברוב קולות. השופטים יצחק עמית ואלכס שטיין דחו את העתירה שהגישו בני משפחתו של המחבל. הם קבעו כי בניגוד לטענת המשפחה, למחבל יש זיקה לשתי הדירות. בנוסף, דחו השופטים את הטענות כי המחבל סובל מבעיות נפשיות, וכי לא ביצע את מעשיו על רקע לאומני. לאחר שפירטו את אמירותיו של המחבל בחקירותיו, הם קבעו כי "די בדברים מצמררים אלה כדי לבסס את הקביעה כי המחבל ביצע את העבירות ממניע לאומני".

השופט ג'ורג' קרא נותר בדעת מיעוט כשקבע כי יש להרוס רק את הדירה השייכת בפועל למחבל. לדבריו, בני המשפחה אינם מעורבים בטרור ואף יצאו באופן נחרץ נגד מעשיו. הוא טען כי בנסיבות אלה "הריסתן של שתי דירות מגורים עלולה להשיג תוצאה הפוכה מהרתעה" וכי היא "מגיעה כדי ענישה קולקטיבית אסורה".

בתחילת החודש שעבר הגישה הפרקליטות לבית המשפט המחוזי בירושלים כתב אישום נגד המחבל. מפרטי כתב האישום עולה כי המחבל נכנס ב- 7 בפברואר לירושלים מבלי שהיה בידיו אישור שהייה חוקי. הוא הגיע אל היער בסמוך לעין יעל, שם הבחין באורי בת ה- 19 הי"ד, בת שירות לאומי מתקוע, שהחזיקה בצרור דפים לכתיבה, והחליט לרצוח אותה בשל היותה יהודייה. לאחר שביצע את זממו באמצעות סכין, נמלט המחבל מהזירה ונסע במונית לאזור רמאללה.

מחקירתו של המחבל בשב"כ עלה כי הוא יצא מביתו בחברון כשברשותו סכין. הוא אמר לחוקריו כי קנה כיפה בחברון כדי שיוכל להיכנס לישראל מבלי שיחשדו בו שהוא שוהה בלתי חוקי: "יצאתי מהבית לרצוח יהודי – בגלל הכיבוש ובגלל היחס לערבים במחסומים ובירושלים".

המחבל נעצר יממה לאחר הרצח בעיירה אל-בירה, סמוך לרמאללה, על ידי כוח של הימ"מ. המעצר בוצע בעקבות פעילות מודיעינית ומבצעית אותה הוביל השב"כ, ובשיתוף עם הימ"מ וכוחות צה"ל. בהתאם למידע המודיעיני, פשטו הכוחות בתחילה על מסגד בעיירה, אך המחבל לא היה בו. הוא אותר לבסוף במבנה נטוש סמוך. במהלך ביצוע המעצר התפרעו מאות פלסטינים והתעמתו עם כוחות צה"ל.

במרץ 2017 נעצר המחבל על ידי שוטרים בכניסה להר הבית כשהוא נושא סכין מטבח גדולה. בחקירתו לאחר מכן הוא איים כי יבצע פיגוע במטרה 'להפוך לשהיד' או להיכנס לכלא בישראל. "אני רוצה להיות שהיד", אמר לחוקריו, "אני אעשה את זה שוב, אקנה עוד פעם סכין ואני אבוא שוב לכאן כדי להיכנס לכלא או להיות שהיד. הייתי עושה כל דבר כדי להיכנס לכלא. ואם תשחררו אותי אני אחזור לכאן עם סכין ואהיה שהיד". למרות מסוכנותו, בית משפט השלום בירושלים דן אותו לעונש מאסר קצר של 6 חודשים ויום אחד. ב- 2009 הוא נידון ל- 3 חודשי מאסר לאחר שנעצר בסמוך למערת המכפלה כשברשותו סכין.

תגיות:פיגועאורי אנסבכר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה