חדשות בעולם

התובע הכללי: ה-FBI ריגל אחר טראמפ

התובע הכללי של ארצות הברית הודיע לקונגרס כי הוא פותח בחקירה שתקבע האם המעקב של הבולשת הייתה חיונית

התובע הכללי האמריקני בוועידת המשפט של הסנאט (צילום: שאטרסטוק)התובע הכללי האמריקני בוועידת המשפט של הסנאט (צילום: שאטרסטוק)
אא

התובע הכללי של ארצות הברית, ויליאם בר, אמר אתמול (רביעי) לקונגרס כי קיימת סבירות גבוהה כי הבולשת הפדרלית של ארצות הברית ריגלה אחר קמפיין הבחירות של המועמד הרפובליקני, דונלד טראמפ. בר גם הודיע כי בכוונתו לפתוח בחקירה כדי להבין האם צעד חריג זה היה חיוני.

לדברי בר, "ייתכן שה-FBI הלך רחוק מדי" כשהחליט על חקירת קמפיין טראמפ ב-2016. "ריגול אחר קמפיין פוליטי הוא עניין גדול", אמר באר למחוקקים. "אני חושב שריגול אכן התרחש. השאלה היא, האם זה נעשה כראוי? אני לא אומר שלא, זה פשוט מדאיג אותי. יש הרבה שאלות".

"זו אינה חקירה של ה-FBI", קבע התובע הכללי. "אני חושב שהיה כנראה כישלון בקרב קבוצה של מנהיגים בדרג העליון של הבולשת", אמר בר.

 ביום שלישי הודיע בר כי הדו"ח המלא בעניין המעורבות הרוסית בבחירות, של התובע המיוחד רוברט מולר, ישוחרר לציבור "בתוך שבוע". לדבריו, "אז אוכל לדון עם שני יושבי הראש של ועדות המשפט (בבית הנבחרים ובסנאט; א"פ) על הדו"ח ועל כל בקשה נוספת שתהיה להם". הודעתו מגיעה לאחר שלפני כשבועיים, בר מסר לקונגרס את סיכום הדו"ח של מולר.

כזכור, על פי הדלפות של מספר חברי קונגרס, בדו"ח נקבע כי לא נמצאו ראיות הקושרות את נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, בקנוניה כלשהי עם ממשלת רוסיה במאמץ להשפיע על מערכת הבחירות לנשיאות. על פי הדיווחים, בדו"ח נטען כי "החקירה לא העלתה שחברים בקמפיין טראמפ קשרו קשר עם ממשלת רוסיה או תיאמו עמה פעולות שמטרתן להתערב בבחירות". לדברי יו"ר הוועדה המשפטית בקונגרס האמריקני, ג'רי נדלר, "הדו"ח לא מאשים את טראמפ בביצוע פשע ומנגד גם לא פוטר אותו". נדלר, שהיה ראשון חברי הקונגרס שהדליף את הדו"ח, טען כי הדו"ח שהועבר ממשרד המשפטים היה "קצר מאוד".

בתוך כך, בשבוע שעבר דווח ב'ניו יורק טיימס' כי כמה מהחוקרים המיוחדים בצוות של מולר, טוענים כי ממצאי דו"ח מולר "חמורים יותר ומזיקים יותר לדונלד טראמפ" מכפי שהובא בתמצית הקצרצרה של המסמך שפורסם לאחר סיום החקירה.

במסגרת החשד להתערבות הרוסית בבחירות 2016, נפתחה חקירה שהתנהלה במשך השנתיים האחרונות, ובה נחקרו 34 מעורבים ושלוש חברות. במהלך החקירות, נאלצו מקורביו של הנשיא טראמפ להודות בשורה של עבירות חמורות ונגד חלקם כבר הוגשו כתבי אישום. טראמפ מכחיש בתוקף כל קשר ל"קנוניה", וטוען כי עצם פתיחת החקירה מהווה "ציד מכשפות".

תגיות:ויליאם בררוסיה גייטדונלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה