חדשות בארץ

דיווח: כחלון במגעים מתקדמים לחזרה לליכוד

יו"ר כולנו, שספג בבחירות מכה אלקטורלית, צפוי לסכם במהלך השבוע הבא את ההסכם להצטרפות מפלגתו לליכוד. במסגרת ההסכם, כחלון ימשיך לכהן כשר אוצר

כחלון (צילום: Roy Alima/Flash90)כחלון (צילום: Roy Alima/Flash90)
אא

יו"ר מפלגת כולנו, משה כחלון, נמצא במגעים מתקדמים לקראת חזרתו לליכוד. כך דיווח הערב יואב קרקובסקי בכאן חדשות.

מאז שנודעו תוצאות הבחירות, נפוצו ידיעות לפיהן בליכוד העלו את הרעיון למזג באופן מלא בתוך המפלגה את מפלגת כולנו. את הגישוש הפומבי הראשון עשה השר לשעבר גדעון סער כבר שלשום, לאחר פרסום המדגמים בערוצים השונים, כשפנה בקריאה לכחלון להתמזג עם הליכוד. חבר הכנסת דוד ביטן, לשעבר יו"ר הקואליציה ומי שנחשב למקורב לראש הממשלה בנימין נתניהו, אמר הבוקר כי "הגיע הזמן שכחלון יחזור לליכוד". בתשובה לשאלה האם מתנהל משא ומתן עם כחלון בנושא, אמר ביטן: "אני לא עוסק בזה ולא יכול לענות על כך".

על פי הידיעה, ביממה האחרונה חלה האצה במגעים שנועדו ליצור סיעה משותפת לכולנו ולליכוד, כשבסוף התהליך אמור להתבצע מיזוג מלא בין שתי המפלגות. ההסכם טרם נסגר, אך על פי ההערכות במהלך השבוע הבא יברכו הצדדים על המוגמר, וכחלון יוכל להגיע להרמת הכוס שתתקיים בליכוד ביום שלישי לרגל חג הפסח, שהפעם תציין גם את הניצחון בבחירות.

כחלון פרש מהליכוד ב- 2014 והקים את מפלגת כולנו, עמה זכה בבחירות 2015 ב- 10 מנדטים. למרות השיחות שניהל בחודשים האחרונים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, הוא סירב לחזור לליכוד לפני הבחירות והעדיף לרוץ ברשימה עצמאית ולהציג את עצמו כמי שמעוניין לקדם מדיניות כלכלית וחברתית שונה. בבחירות הנוכחיות ספגה כולנו מכה אלקטורלית וירדה ל- 4 מנדטים (ייתכן ומנדט חמישי יתווסף לאחר סיכומן הסופי של המעטפות הכפולות). הסכם החבירה לליכוד יאפשר לכחלון להמשיך ולכהן במשרד האוצר, וכ'בונוס' ימנע ממנו את ההתלבטות מה לעשות אם וכאשר יחליט היועץ המשפטי לממשלה על הגשת כתב אישום נגד נתניהו. כחבר בסיעה המשותפת, הוא יהיה מחויב למשמעת הסיעתית ולהחלטתה בנידון.

ובתוך כך, יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן – הנחשב לאגוז הקשה ביותר לפיצוח מבחינתו של נתניהו – יצא לאחר הבחירות לחופשה בוינה. הבוקר נצפה גם יאיר לפיד, מספר 2 בכחול לבן, בנתב"ג בדרכו לחו"ל. בעקבות ספקולציות שנפוצו, לפיהן לפיד עומד להגיע לוינה ולהיפגש עם ליברמן במטרה לקדם את הקמתה של ממשלת אחדות בראשות נתניהו שתכלול את כחול לבן, הבהיר עודד פורר, איש ישראל ביתנו: "הפגישה עם לפיד בוינה היא רק בדמיונם של אנשים שחיים את הקונספירציה מהבוקר עד הלילה. גם ממשלת אחדות עם גנץ היא רק במסגרת התקף פרנויה".

תגיות:משה כחלוןהליכודכולנובחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה