חדשות בארץ

דיווח: עסקת המאה של טראמפ עשויה להתפרסם עוד החודש

הסכם השלום של ממשל טראמפ, המובלת בידי כוורת מצומצמת ביותר בראשות ג'ארד קושנר, נוקט בגישה לא מסורתית באשר לסכסוך ההיסטורי, והוא כולל מתן הטבות רחבות לפלסטינים

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, צפוי לפרסם בחודש הקרוב את תכנית השלום לסיום הסכסוך הישראלי-פלסטיני – כך דווח היום (חמישי) ברשת ABC האמריקנית.

הדיווח כי התכנית תפורסם החודש, מגיע על רקע ניצחונו של גוש הימין בהובלת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ועל רקע ההערכות כי נתניהו יצליח להרכיב ממשלה חדשה במהירות. לפי הדיווח ברשת האמריקנית, הנשיא טראמפ כבר עודכן אודות פרטי התכנית, אשר נבנית על ידי צוות מצומצם בהובלתו של חתנו של הנשיא ויועצו הקרוב, ג'ארד קושנר. 

עוד דווח, כי התוכנית לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני תנקוט בגישה אמריקנית שלא ננקטה קודם לכן על ידי ממשלים קודמים, וכי היא תכלול, בין היתר, חבילת הטבות כלכליות לפלסטינים. בדיווח אף נטען כי המסמכים הקשורים לתכנית השלום הוגדרו ברמת סיווג גבוהה וכי היא לא נצפתה על ידי אף גורם בבית הלבן, למעט ארבעה גורמים בכירים בממשל האמריקני.

אתמול אמר הנשיא האמריקני כי ניצחונו של בנימין נתניהו "זה סימן טוב מאד לבואו של השלום". לדבריו, "כולם אמרו שאין סיכוי לשלום, עכשיו עם נתניהו אני חושב שיש סיכוי גבוה יותר". דבריו של טראמפ מצטרפים לדבריו של מזכיר המדינה בממשלו, מייק פומפאו, שאמר באותו היום כי תכנית השלום "צפויה לעלות על הפרק בקרוב", תוך שהוא מוסיף כי "אנו עובדים על סדרה של רעיונות". בנוסף, גם היועץ לביטחון לאומי האמריקני, ג'ון בולטון, אמר לאחרונה כי "אני חושב שאנחנו עומדים לראות זאת בעתיד הקרוב מאוד".

תכנית השלום האמריקנית, שנדחתה בתוקף על ידי הפלסטינים, עמדה במרכז הקמפיין של כמה מפלגות, בהן הימין החדש. לדברי איילת שקד ונפתלי בנט, נתניהו יבנה ממשלת אחדות עם בני גנץ במטרה להביא ליישומה של תכנית השלום ולהקמת מדינה פלסטינית.

כזכור, בממשל האמריקני כיבדו את בקשת אנשי נתניהו כי לא תפורסם תכנית השלום של הנשיא טראמפ במהלך הבחירות, עם זאת סוכם כי היא תפורסם בזמן הרכבת הממשלה כדי להשפיע על הרכב הקואליציה. חרף זאת, בשל יחסיהם הטובים של השניים, לא מן הנמנע כי טראמפ ייעתר ללחציו של נתניהו לדחות גם את הדד-ליין הזה, וכך תפורסם התכנית רק לאחר הרכבת הממשלה.

בעקבות הדיווחים על עיתוי פרסום התכנית בסמוך להרכבת ממשלת נתניהו, בעולם הערבי זעמו. "תוצאות הבחירות הציוניות, לאור ממשל טראמפ הנוטה לאויב, כופות עלינו כפלסטינים אתגר חדש", אמר בכיר חמאס, עצאם דעליס. לדבריו, תזמון הפרסום בסמוך להרכבת הממשלה, "דורש מאתנו אחדות לאומית על תכנית ההתנגדות למאבק בהמשך חיסול הסוגיה הפלסטינית ועסקת המאה".

גם חברת הוועד הפועל של אש"ף, חנאן עשראווי, הביעה את מחאתה. "תוצאות הבחירות הישראליות מכשילות את הסיכוי לשלום", אמרה. "הבוחר הישראלי בחר במדיניות הקיצוניות, הגזענות וההרג".

תגיות:בחירות 2019דונלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה