חדשות בארץ

ועדת הבחירות מאשרת: תקלות חמורות שגרמו לנתונים שגויים

ועדת הבחירות מסרה כי היו מספר תקלות בשלב הזנת הנתונים למערכת. עם זאת הבהירו כי ספירת הקולות הייתה נכונה. רשימת המנדטים השתנתה במעט

ספירת קולות (צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)ספירת קולות (צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)
אא

ועדת הבחירות המרכזית הודיעה כי אותרו הבוקר (חמישי) תקלות במערכת המחשוב ששיבשו את העברת הנתונים במהלך ספירת המעטפות הכפולות בכנסת.

"אין טעות בספירת המעטפות הכפולות שבוצעה במהלך הלילה, אלא רק בהזנתן למערכת", מסר דובר הוועדה, גיורא פורדס. לדבריו, "התקלה גרמה לקליטה חלקית של נתוני הספירה של המעטפות במערכת. כתוצאה מכך, גם עדכון מערכת הצגת התוצאות היה שגוי".

דובר ועדת הבחירות הוסיף כי בעקבות התקלות הוזעקו צוות טכנאים שנדרשו לאתר את התקלה וכי הם תיקנו אותה. לדבריו, המערכת נבדקת כעת מחדש לקראת ההזנה המחודשת של הנתונים. על רקע ההמתנה לקולות החיילים ותוצאות האמת, מהוועדה מסרו כי תוצאות האמת בידיה וכי הם צפויים להתפרסם בקרוב.

לדברי גורמים בוועדה, במהלך הבדיקות השגרתיות אותרו באתר הוועדה מספר נתונים סותרים: סך מספר הקולות הכשרים שנמצאים ב-46 מקבצים של מעטפות כפולות הינו נמוך מהסכום הכולל שלהם בפועל, עד כדי פער מצטבר של לא פחות מ-60 אלף קולות. הדברים אמורים בדוגמה אחת שהובאה ב'הארץ' בה הובא כי במקבץ אחד של 2,400 קולות נכתב כי הוא מכיל רק 800 קולות, דבר שעלול לשנות בצורה דרמטית את תמונת המנדטים ואחוז החסימה של כלל המפלגות, ואף להכניס את הימין החדש לכנסת.

בשל כך, במפלגות שונות כבר החלו לחגוג. במטה מפלגת כולנו נשמעו קריאות שמחה בעקבות האינפורמציה הבלתי-רשמית שהעבירו גורמים במפלגה, לפיהן נוסף למפלגה מנדט וכעת היא עומדת על 5 מנדטים.

גם במפלגת הימין החדש בראשות נפתלי בנט ואיילת שקד, הושפעו רבות מחוסר הוודאות. בשעות הבוקר דווח בכלי תקשורת כי המפלגה עברה את אחוז החסימה, אולם בהמשך התברר כי חסרים עוד 1,400 קולות כדי לעבור את אחוז החסימה. במפלגה אף טענו כי בוצע מהלך "לגנוב את הבחירות". במקביל הודיעו כי ידרשו ספירה חוזרת של הקולות, כשאליהם מצטרף ח"כ בצלאל סמוטריץ' מאיחוד מפלגות הימין שעורר בכך את זעמם של מספר פעילים.

כזכור, הבוקר הודיעה וועדת הבחירות כי ספירת הקולות הסתיימה, וכעת עסוקים בוועדה בפיקוח הליכי הבקרה. "כמו בכל מערכת הבחירות, החלו תהליכי הבדיקה והבקרה הנדרשים על הנתונים שהוזנו לתוך מערכת המחשוב, טרם פרסום התוצאות", נמסר. "לנוכח התוצאות הצמודות והמשמעות של כל קול שיכול לגרום לתנודות בחלוקת המנדטים, ולמען שמירה על טוהר הבחירות, מודיעה ועדת הבחירות כי תהליכי הבדיקה והבקרה נמשכים".

נכון לשעה זו, לאחר שנספרו המעטפות הכפולות, מפלגת הימין החדש נותרה מחוץ לכנסת לאחר שהיא קיבלה רק 3.22% מהקולות. בנוסף, מפלגת מרצ מזנקת ל-5 מנדטים על חשבונה של רשימת יהדות התורה שכעת נחלשת ל-7. בעקבות כך, גוש הימין נחלש ל-64 מנדטים, כך שכל מפלגה נחשבת דה-פקטו כלשון מאזניים ביכולתה להפיל את הממשלה בכל עת שתחפוץ.

זו רשימת המנדטים המעודכנת:

הליכוד 35, כחול לבן 35, ש"ס 8, יהדות התורה 7, חד"ש-תע"ל 6, העבודה 6, ישראל ביתנו 5, מרצ 5, איחוד מפלגות הימין 5, רע"ם-בל"ד 4, כולנו 4.

תגיות:בחירות 2019ועדת הבחירות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה