חדשות בארץ

ליצמן: ללא חוק גיוס שיתקבל על ידי גדולי התורה – לא אכנס לקואליציה

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, אמר כי יפעל עם משה גפני ואריה דרעי להשגת נוסח מוסכם לגיוס החוק, אותו יעלו במהלך המשא ומתן הקואליציוני. לדבריו, הקואליציה תצטרך להתחייב לנוסח שיתקבל על דעתה של מועצת גדולי התורה החסידית

ליצמן (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)ליצמן (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, התייחס הבוקר (חמישי) לדרישותיה העתידיות של יהדות התורה במשא ומתן הקואליציוני עם הליכוד. בראיון לאודי סגל וקרן מרציאנו בגלי צה"ל, ציין ליצמן כי אגודת ישראל ודגל התורה – המפלגות המרכיבות את יהדות התורה – לא דנו עדיין ביניהן על הדרישות אותן יעלו במהלך המשא ומתן, אך הדגיש כי בבסיס דרישות אלו צריך לעמוד הסטטוס קוו: "הוא צריך להישמר באמת, לא כאילו. צריך להיות סטטוס קוו אמיתי". בהקשר זה הדגיש ליצמן כי הממשלה הבאה צריכה למנוע את חילולי השבת בעבודות המתבצעות בשבת, כפי שנעשה לאחרונה בהקמת גשר יהודית בתל אביב.

בהתייחסו לסוגיית חוק הגיוס, אמר יו"ר אגודת ישראל כי הוא צריך לקבל נוסח שישביע את רצונה של מועצת גדולי התורה החסידית, כפי שיו"ר דגל התורה משה גפני ויו"ר ש"ס אריה דרעי צריכים לקבל את הסכמתן של מועצות גדולי התורה של מפלגותיהן. "נבדוק את הדברים עם השותפים. אני בטוח שאני וגפני נגיע לנוסח מוסכם, ואני מניח שגם עם דרעי". ליצמן הבהיר כי ללא קבלת נוסח שיוסכם על דעת הרבנים – הוא לא ייכנס לקואליציה: "אני מניח שכולם רוצים להיכנס לממשלה, ולכן כל אחד יעשה פשרה – גם ליברמן. אבל אם הוא יתעקש – בסדר. אם לא אקבל את מה שישביע את רצונה של מועצת גדולי התורה – אני לא בפנים".

ליצמן ציין כי הוא מתכוון לפנות לדרעי כדי לתאם את הדרישות העיקריות במשא ומתן הקואליציוני מול הליכוד. לדבריו, הוא ישקול את הצעתו של בצלאל סמוטריץ' להקים בלוק חרדי-דתי עם איחוד מפלגות הימין לצורך העלאת דרישות משותפות במשא ומתן בענייני דת ומדינה.

בהתייחסו למצבה הקשה של מערכת הבריאות, אמר ליצמן כי במהלך המשא ומתן הוא ידרוש להגדיל את תקציבה. הוא דחה את הטענות שהועלו נגדו בשבועות האחרונים על שאינו פועל למנוע את קריסתם של בתי החולים וטען כי מדובר בביקורת פוליטית: "בקדנציה הנוכחית הוספתי בכל שנה 200 מיטות. בנוסף לכך, הוספתי את בית חולים אסותא באשדוד עם 350 מיטות נוספות. למה לפני שנה ולפני שנתיים לא צעקו כל כך? המצב רק משתפר, אלא שהשנה צעקו כי היו בחירות".

תגיות:חוק הגיוסיעקב ליצמןבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה