חדשות בארץ

בליכוד קוראים לכחלון: חזור הביתה

חבר הכנסת דוד ביטן אמר כי "כחלון נשאר ליכוד מובהק, הגיע הזמן שיחזור לליכוד". בהתייחסו לחלוקת התיקים בממשלה הבאה, אמר ביטן כי בצלאל סמוטריץ' לא יהיה שר המשפטים וכי גדעון סער צריך לקבל תיק בכיר

ביטן (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)ביטן (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

בליכוד נערכים למשא ומתן הקואליציוני עם המפלגות הקטנות. לראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי 'כאב ראש' בניסיון ליישב בין דרישותיהן של המפלגות לקבלת תיקים – דרישות שבחלקן סותרות. במסגרת הגישושים הראשוניים, דיווח אמש עמית סגל בחדשות 12 כי ביממה האחרונה העלו בליכוד את הרעיון למזג באופן מלא בתוך המפלגה את מפלגת כולנו בראשות משה כחלון, שקיבלה בבחירות 4 מנדטים.

חבר הכנסת דוד ביטן, לשעבר יו"ר הקואליציה, אמר הבוקר (חמישי) כי "הגיע הזמן שכחלון יחזור לליכוד". בראיון לקרן מרציאנו ואודי סגל בגלי צה"ל ציין ביטן כי "כחלון ואלי כהן הם אנשי ימין וליכודניקים מובהקים, וחבל שהם יהיו בחוץ. הגיע הזמן שהם ייכנסו, והליכוד יהיה יותר גדול חזק. גם תהיה יותר יציבות פוליטית במדינה – פחות מפלגה אחת עם 4 מנדטים". בתשובה לשאלה האם מתנהל משא ומתן עם כחלון בנושא, השיב ביטן: "אני לא עוסק בזה ולא יכול לענות על כך".

ביטן הבהיר, עם זאת, כי לדעתו אין להציע ליו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הצעת התמזגות דומה: "כחלון נשאר ליכוד מובהק, וליברמן מזמן לא נחשב ליכוד ממש. אנחנו מעדיפים שמי שהוא ליכוד מובהק – שיהיה בליכוד, ומי שלא – יכול להקים את המפלגה שלו".

כחלון פרש מהליכוד ב- 2014 והקים את מפלגת "כולנו", עמה זכה בבחירות 2015 ב- 10 מנדטים. במערכת הבחירות הנוכחית הוא הציג את עצמו כמי שמתעקש לרוץ ברשימה עצמאית על מנת לקדם מדיניות כלכלית וחברתית שונה. לאור התוצאות שהשיג בבחירות, לא בטוח שהוא יסרב להצעה לחזור לליכוד. התמזגות של כולנו עם הליכוד תקל על נתניהו למלא את הדרישה עליה חזר כחלון במהלך הקמפיין להישאר במשרד האוצר.

בהתייחסו לחלוקת התיקים בממשלתו החמישית של נתניהו, חיווה ביטן את דעתו כי תיקי הביטחון והאוצר לא יישארו בידי הליכוד: "אני שומע שרים שמתעוררים עכשיו ומעלים בקשות. אנחנו מעדיפים את כאב הראש שיש בהרכבת הממשלה מאשר שנהיה באופוזיציה". בתשובה לשאלה איזה תפקיד יש להעניק לגדעון סער, שנראה כי לאחרונה חלה התקרבות ביחסיו עם ראש הממשלה, אמר ביטן: "סער צריך לקבל תיק בכיר – אין על זה ויכוח".

ביטן הוסיף כי לדעתו תיק המשפטים לא יינתן לבצלאל סמוטריץ', מספר 2 באיחוד מפלגות הימין: "אי אפשר לתת גם חינוך וגם משפטים למפלגה של ארבעה מנדטים. לדעתי, הליכוד ירצה לשמור על תיק המשפטים לעצמו. הם יקבלו תיקים. תהיה להם השפעה מעבר לגודל שלהם – זה מה שבעצם נתניהו הבטיח להם".

תגיות:משה כחלוןהליכודכולנודוד ביטןבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה