חדשות בארץ

לקראת הכרעה: בימין החדש דורשים לספור מחדש את קולות החיילים

ספירת המעטפות הכפולות הסתיימה, ועל פי דיווחים שונים שזולגים מוועדת הבחירות המרכזית הימין החדש נותר מחוץ לכנסת. בימין החדש טוענים לאי סדרים בעבודת הוועדה

ספירת קולות החיילים בוועדת הבחירות (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)ספירת קולות החיילים בוועדת הבחירות (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

הדרמה בוועדת הבחירות המרכזית נמשכת גם הבוקר (חמישי). מוקדם יותר התקבלו נתוני ביניים מספירת המעטפות הכפולות, מהם עלה כי מפלגת הימין החדש הצליחה לעבור את אחוז החסימה. לאחר מכן זלגו דיווחים לפיהם באתר הוועדה אירעה תקלה, וכי למעשה בתום ספירת המעטפות הכפולות חסרים בין 1,000 ל- 1,500 קולות לימין החדש והוא נותר מחוץ לכנסת. מדיווחים לא רשמיים עולה כי מרצ זכתה במנדט נוסף על חשבונה של יהדות התורה.

בימין החדש טוענים לאי סדרים בעבודת הוועדה ותובעים לערוך ספירה מחודשת של קולות החיילים. משקיפים מטעם המפלגה דיווחו כי החל משעות הבוקר המוקדמות נאסר עליהם להיכנס לתוך האולם בו נספרים הקולות ומוקלדים למחשב. זאת בנוסף לתקלה המוזרה, לדבריהם, שהתרחשה באתר הוועדה. במפלגה הבהירו כי לא יאפשרו 'לגנוב את הבחירות'. יו"ר הימין החדש, נפתלי בנט, אמר הבוקר בצאתו מביתו ברעננה: "אני מתפלל לה' ונלחם על כל קול".

יו"ר האיחוד הלאומי, בצלאל סמוטריץ' – מספר 2 באיחוד מפלגות הימין – הביע תמיכה בעמדת הימין החדש: "אנחנו נצטרף לדרישת שקד ובנט לספירה מחודשת של קולות החיילים", כתב סמוטריץ' בחשבון הטוויטר שלו." יש פה ריח רע מאוד של ניסיון מכוון להעלים מנדטים של הימין, ואסור בשום אופן לתת לזה לקרות".

מוועדת הבחירות המרכזית נמסרה ההודעה הבאה: "ספירת המעטפות הכפולות שנערכה בכנסת הסתיימה, וכמו בכל מערכת בחירות, החל תהליך של בדיקה ובקרה הנדרשים על הנתונים שהוזנו לתוך מערכת המחשוב, טרם פרסום התוצאות. נוכח התוצאות הצמודות והמשמעות של כל קול שיכול לגרום לתנודות בחלוקת המנדטים, ולמען שמירה על טוהר הבחירות, מודיעה ועדת הבחירות כי תהליכי הבדיקה והבקרה נמשכים. עם סיומן של הבדיקות תימסר הודעה נוספת".

אם אכן הימין החדש יישאר מחוץ לכנסת ומרצ תעלה מ- 4 ל- 5 מנדטים, הפער בין גוש הימין-חרדים לגוש השמאל-ערבים יצטמק במקצת ל- 64 מול 56 מנדטים.

תגיות:בחירות 2019הימין החדש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה