חדשות בארץ

כבל: אבי גבאי צריך להתפטר

יו"ר מפלגת העבודה לשעבר, יצחק הרצוג, אמר כי יכול להיות שהמפלגה תוכל להתאושש מהמפלה בבחירות, אך "ייתכן שהיא סיימה את תפקידה ההיסטורי"

כבל (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)כבל (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

ח"כ איתן כבל מתח הבוקר (חמישי) ביקורת חריפה על יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, וקרא לו להתפטר, וזאת בעקבות תוצאות הבחירות שריסקו את המפלגה מ- 24 מנדטים ל- 6 בלבד.

בראיון לדב גיל-הר בכאן רשת ב', אמר כבל: "עצוב שצריך להגיע למצב שאנחנו צריכים לבקש ממנו במחילה לקום ולהתפטר. בעולם העסקים, אם הוא היה מביא את החברה למצב כזה – הארגז היה ממתין לו בכניסה והמונית הייתה על חשבונו. אין כאן שום השחזת סכינים, זה מביך אפילו להגיד את זה – יש כללים".

"התרעתי כבר לפני שלושה חודשים", הדגיש כבל. "בכל מקום אמרתי שעם גבאי נגרד את אחוז החסימה, כי הוא מונע את היכולת לייצר חבירות כדי שהמפלגה שהקימה מדינה לא תיעלם מהמפה הפוליטית".

כבל הוסיף כי המפלה הקשה של המפלגה אינה נובעת אך ורק מזליגת המנדטים מהעבודה לכחול לבן: "המפה הפוליטית יכלה להיות שונה לגמרי. אילו גבאי היה מקשיב לעצתי – מתפטר לפני 3 חודשים, או זז למקום השני ומאפשר לציפי לבני לעמוד בראשות המפלגה – היינו מצליחים לקבל 15-14 מנדטים. הוא צריך להניח את המפתחות".

ובתוך כך, יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג, שכיהן כיו"ר מפלגת העבודה לפני גבאי, אמר הבוקר כי "ייתכן שהמפלגה סיימה את תפקידה ההיסטורי". בראיון לירון דקל ועמית סגל בכאן רשת ב', אמר הרצוג כי "יכול להיות שכחול לבן זו מפא"י החדשה. לחילופין יכול להיות שמפלגת העבודה תקום כעוף החול, תתארגן ותיבנה מחדש. היא עשתה רצף טעויות על ציר הזמן, שהרבה מאוד ממנהיגיה וחבריה לא שמו לב אליהן, או טחו עיניהם מלראות". הרצוג ציין, עם זאת, כי "לא כל הסיפור נתון על כתפיו של גבאי. הוא עשה קמפיין שמבחינתו היה הטוב ביותר, אך במציאות של קבלת החלטות שהיו בה הרבה טעויות. אבל הטעויות היו גם בחלק מהצמרת שליוותה אותו".

תגיות:יצחק הרצוגאבי גבאיאיתן כבלבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה