חדשות בארץ

דרמה: הימין החדש על סף חציית אחוז החסימה

לאחר ספירת רוב המעטפות הכפולות, מסתמן כי נפתלי בנט ואיילת שקד יצליחו לעבור את אחוז החסימה. מפלגת זהות של משה פייגלין איבדה את הסיכוי להיכנס לכנסת

בנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)בנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

בוועדת הבחירות המרכזית המשיכו הלילה (חמישי) לספור את המעטפות הכפולות, הכוללות את קולות החיילים. על פי העדכון האחרון מהוועדה (נכון לשעה 07:10), מפלגת הימין החדש בראשות נפתלי בנט ואיילת שקד חוצה את אחוז החסימה עם 138,101 קולות, המהווים 3.26% מהקולות – מאית האחוז מעל אחוז החסימה. נתון זה התקבל לאחר שנספרו קרוב ל- 170 אלף מתוך כ- 270 אלף מעטפות כפולות.

ספירת המעטפות הכפולות צפויה להסתיים בשעות הצהריים. אם המגמה המסתמנת תימשך, הימין החדש יזכה ל- 4 מושבים בכנסת, שיכללו – בנוסף לבנט ושקד – את מתן כהנא ואלונה ברקת. 2 מתוך 4 המנדטים צפויים לבוא על חשבונה של כחול לבן, שתרד ל- 33 מנדטים. איחוד מפלגות הימין בראשות הרב רפי פרץ תאבד מנדט אחד, והמנדט הרביעי יגיע מיהדות התורה, שתישאר עם 7 מנדטים. הפער בין גוש הימין-חרדים לגוש השמאל-ערבים יתרחב – 67 מול 53.

כזכור, שקד ובנט הודיעו בסוף דצמבר האחרון על פרישתם מהבית היהודי ועל הקמת הימין החדש. עם סגירת הקלפיות התברר כי המהלך הפוליטי שיזמו נכשל כישלון חרוץ. ברגע האמת, קמפיין ה'גוועלד' של ראש הממשלה בנימין נתניהו שאב אליו קולות רבים ממפלגות הימין הקטנות ופגע באופן קשה במיוחד בימין החדש ובמפלגת זהות של משה פייגלין. לאחר האכזבה הגדולה, אמר אתמול בנט לעיתונאים שהמתינו מחוץ לביתו ברעננה: "החיילים יחליטו איפה אמשיך להילחם בשבילם. אני מאמין בנצח ישראל ולעולם לא אפסיק לתת לה הכל". גם אם הימין החדש יצליח בסופו של דבר להיכנס לכנסת, בנט ושקד יתקשו להציב כדרישה אולטימטיבית לכניסה לקואליציה את קבלת תיקי הביטחון והמשפטים – דרישה אותה העלו במהלך מערכת הבחירות.

בכל הנוגע למפלגת זהות – היא תישאר מחוץ לכנסת גם לאחר ספירת קולות החיילים. פייגלין שיפר אך במעט את מצבו, ועל פי התוצאות נכון לשעה זו מפלגתו מקבלת 2.77% בלבד מהקולות – הרחק מאחוז החסימה העומד על 3.25%.

תגיות:נפתלי בנטבחירות 2019הימין החדש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה