חדשות בארץ

דיווח: ביקורת בכחול לבן על ’נאום הניצחון’ של גנץ

בני גנץ הגיע הלילה אחרי חצות למטה כחול לבן בתל אביב והכריז על עצמו כמנצח בבחירות. בתקשורת הגדירו את נאומו כ"פאתטי" וכ"מעורר חמלה". גם בתוך מפלגתו יש מי שמותחים ביקורת על הנאום הנחפז

גנץ, הערב (צילום: פלאש 90)גנץ, הערב (צילום: פלאש 90)
אא

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, לא המתין זמן רב אחרי מדגמי המנדטים של הערוצים השונים שפורסמו אמש (שלישי) בשעה 22:00. זמן קצר אחרי חצות הוא הגיע למטה של כחול לבן בגני התערוכה בתל אביב. בכחול לבן העדיפו להסתמך על המדגם של מנו גבע ומינה צמח בחדשות 12, שהקנה למפלגה יתרון משמעותי של 4 מנדטים על פני הליכוד – 37 מול 33 – ושוויון 60:60 בין גוש השמאל-ערבים לגוש הימין-חרדים. למרות שבשני המדגמים האחרים (בחדשות 13 ובכאן חדשות) הסתמן שוויון בין כחול לבן והליכוד, ופער משמעותי לטובת גוש הימין, בחר גנץ להכתיר את עצמו מול פעילי מפלגתו לראש הממשלה הבא: "בבחירות יש מפסידים, בבחירות יש מנצחים – ואנחנו המנצחים".

בכאן חדשות דיווחו הערב, כי בכחול לבן שוררת "ביקורת קלה" על המהירות הרבה בה השמיע גנץ את 'נאום הניצחון' שלו ועל יצירת אווירת האופוריה במטה. הידיעה לא נקבה בשמם של המבקרים, אך צוין כי מדובר בוותיקים יותר מקרב חברי המפלגה.

נאומו של גנץ הזכיר לרבים בציבור ובכלי התקשורת את נאומה של ציפי לבני, יו"ר מפלגת קדימה ב- 2009, שהכריזה לפני עשור כי ניצחה את בנימין נתניהו, וסיימה לבסוף בתפקיד ראש האופוזיציה. יו"ר כחול לבן ספג במהלך היום ביקורת מפרשנים פוליטיים על חוסר הניסיון הפוליטי שהפגין בהכרזת הבוסר שלו על נצחונו. כך, לדוגמה, פרשן חדשות 13, רביב דרוקר, הגדיר את נאומו של גנץ כ"פאתטי". לדבריו, "גנץ אכן הביא הישג אדיר למפלגה שלו" ב- 35 המנדטים שקיבלה, אך בהכרזתו הבלתי מחושבת על נצחונו הוא גרם לעצמו להתבזות. עמית סלונים כתב בוואלה ניוז, כי נאומו של גנץ היה "מופע מעורר חמלה" שהשתלב היטב באווירת האופוריה ששררה בקרב הפעילים. אווירה זו הוכוונה על ידי בכירי מטה כחול לבן, שהחליטו – ככל הנראה, בהסתמך על הדלפות מהערוצים השונים בנוגע לתוצאות המדגמים – להקרין על המסכים באולם אך ורק את המדגם של חדשות 12. "האקסטזה ששרתה בין הפעילים הכחולים לבנים כבר נסחפה לגבולות הביזאר", כתב סלונים. "קריאות קצובות של 'היס-טור-יה, היס-טור-יה' תוך כדי ניפוף היסטרי בדגלי ישראל, סללו את הדרך לשיר הבלתי נמנע: 'הו הא מי זה בא, ראש הממשלה הבא'. אז נכון, לא צריך להיות פרופסור למתמטיקה בשביל להבין שבשום חישוב, גם האופטימי ביותר, גנץ לא יכול להקים קואליציה – אבל היי, למה לקלקל חגיגה טהורה שכזאת עם אלגברה?"

הבוקר נשמע גנץ מפוכח יותר, כשכתב בחשבון הטוויטר שלו כי "מסתמנים שמיים קודרים". עם זאת, הוא המשיך להפגין רוח של אופטימיות כשכתב כי הדיווחים על תוצאות הבחירות אינם סופיים: "ייתכן ויהיו תנועות אלקטורליות, וייתכן ונוכל לפתח מהלכים פוליטיים כאלו או אחרים". גנץ הוסיף כי כחול לבן השיגה "הישג היסטורי חסר תקדים" והעניקה "שמש תקווה" לבוחריה: "הם רצו דרך אחרת ואנחנו שרטטנו אותה. אז חברים, 'בנפול אויבך אל תרא ובגוברו אל יירך ליבך'".

בנאום שנשא הערב בפני כלי התקשורת, בפתח ישיבת סיעת כחול לבן שהתכנסה בתל אביב, סירב עדיין גנץ להוציא את המלה "הפסד" מפיו, אך מדבריו השתמעה ההכרה כי פניה של המפלגה לספסלי האופוזיציה: "בהינתן מצב הגושים, זו המציאות. המערכה על הקמת ממשלה לא תמה. המגעים עוד מתקדמים. הנשיא צריך לקבל את החלטותיו אבל אנחנו מסתכלים על הסיבה שבגללה באנו ובגינה נשרת. אנחנו דמוקרטים ומכבדים את החלטת העם". לעומת גנץ, מספר 2 בכחול לבן, יאיר לפיד, לא היסס להודות בהפסד ואמר: "אנחנו הולכים לאופוזיציה. לא ניצחנו את הסיבוב הזה. נראה לאזרחי ישראל איך נראית אלטרנטיבה אמיתית. לא באנו הנה כדי לסכם את קמפיין 2019 – באנו הנה כדי לפתוח את קמפיין הבחירות של 2020".

תגיות:בני גנץבחירות 2019כחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה