חדשות בארץ

מלצר על הטענות לזיופים: "תקלה טכנית"

בעקבות הטענות לזיופים ואחוזי הצבעה בלתי סבירים, יו"ר ועדת הבחירות הדף את הטענות. מלצר: מחר יפורסמו התוצאות הסופיות

שופט העליון, חנן מלצר, ביושבו כיו"ר ועדת הבחירות (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)שופט העליון, חנן מלצר, ביושבו כיו"ר ועדת הבחירות (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית והמשנה לנשיאת בית המשפט העליון, חנן מלצר, דחה הערב (רביעי) את הטענות לאי-סדרים במספר יישובים ביהודה ושומרון.  

מוקדם יותר היום, עם פרסום חלקי של תוצאות הבחירות עלה חששות כבדים לזיופים זאת מאחר ובחלק מהקלפיות דווח על אחוז הצבעה שעובר את ה-100% הצבעה. מלצר התייחס לכך וטען כי הנתון נרשם בעקבות תקלה טכנית. "העלו את מספר המצביעים מהבחירות הקודמות", אמר מלצר והסביר כי "באופן ברור היה גידול טבעי, ובגלל שאחוזי ההצבעה היו גבוהים, זה היה נראה שהצביעו יותר". לדבריו, מדובר בערבוביה של הנתונים מבחירות 2015.

יו"ר הוועדה גם התייחס לטענות שהופנו אתמול, לקראת סגירת הקלפיות, לוועדת הבחירות מצידה של כחול-לבן על פתקים שקושקשו ונוקבו בקלפיות. "ברגע שהגיעו התלונות, בררנו את זה בשני מסלולים - העברנו תלונה למשטרה ובמקביל העברתי הנחיה שאם זה נכון הקולות ייספרו", הצהיר. מלצר הוסיף: "לשמחתי, המערכת בהיבטים הללו עברה כמעט ללא תקלות".

מלצר דיווח כי כלל התוצאות סופיות, כולל קולות החיילים והמעטפות הכפולות, יגיעו עד מחר בשעות הצהריים. עם זאת אמר כי התוצאות הרשמיות יוגשו לנשיא המדינה, ראובן ריבלין, רק ברביעי הבא. "זאת הוראת החוק", אמר.

כזכור, מוקדם יותר היום דווח כי ועדת הבחירות פתחה בבדיקת החשד לפיו אחוז ההצבעה במספר יישובים ביו"ש, כמו גם ברחבי הארץ, היה גבוה מ-100%, כך שהיה יותר מצביעים מסך תושבים. בעיר החרדית ביתר עילית, אחוז ההצבעה הכולל עמד על 104%. כמו כן, גם במבוא חורון, ובמעלה עמוס נרשמו לא פחות מ-105% הצבעה. גם ביישוב ברוכין אחוז ההצבעה עמד על 167%. וזה לא השיא: ביישוב באר גנים הצביעו 568%

.

בעקבות הדיווחים, ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, הגיש תלונה ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית. "ייתכן שמדובר בטעות או בזיוף מקומיים, אולם ייתכן שמדובר בעניין שורשי יותר - מה שעלול להשפיע על גודל הגושים. ייתכן שגוש הימין גדול אף יותר ממה שנספר, ולכך יש השלכה דרמטית על תוצאות הבחירות בישראל", כתב דגן.

תגיות:בחירות 2019חנן מלצרועדת הבחירותזיופים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה