חדשות בארץ

גפני על דרישות ליברמן: "חציפות"

יו"ר ועדת הכספים התייחס לעליית כוחה של יהדות התורה מ-6 מנדטים בכנסת הקודמת ל-8 מנדטים בבחירות הנוכחיות. גפני: "קיבלנו פידבקים מהציבור הרחב שאמרו לי שיצביעו עבורנו"

ח"כ גפני בוועידת ’הארץ’ (צילום: פלאש 90)ח"כ גפני בוועידת ’הארץ’ (צילום: פלאש 90)
אא

בריאיון שהעניק היום (רביעי) ל'כאן', יו"ר ועדת הכספים וחבר הכנסת מטעם יהדות התורה, משה גפני, אמר כי הגורם הראשון לעליית כוחה של יהדות התורה מ-6 מנדטים ל- 8, הינו "האיחוד בתוך הציבור החרדי של יהדות התורה".

במענה לשאלת המראיינת כיצד זכתה המפלגה להישג זה, חרף קמפיין שקט ונטול השמצות, השיב גפני: "יש בזה משמעות רצינית וזה צריך להיות מושכל השכל לכל המפלגות גם לנו וגם לאחרים", הסביר. "גם הרב ליצמן וגם אני וגם חברים אחרים בסיעה, לא פעלנו רק בשביל הציבור שלנו אלא גם בשביל כולם ואנחנו קיבלנו פידבקים מהציבור הרחב שאמרו לי שיצביעו עבורנו כי 'אתם פעלתם בנושאים שונים ומגוונים, וראינו שאכפת לכם'", העיד גפני והוסיף כי "המציאות הזו הוכיחה את עצמה שיש אנשים שהם אינם נמצאים בסקטור שלנו והם אינם אנשים חרדים אבל הם מוקירים טובה".

בהתייחס למגעים שמקיים ראש הממשלה ע כלל הסיעות במטרה להקים קואליציה, אמר גפני כי ראש הממשלה התקשר אליו עוד קודם היוודע דבר התוצאות. גפני סרה להתייחס לתוכם השיחות אך עם זאת ציין כי שוחחו "בענייני דיומא". לדבריו, "אנחנו נודיע לנשיא המדינה שאנחנו תומכים בנתניהו ואנחנו ממליצים עליו להרכיב את מלאכת הרכבת הממשלה".

גפני התייחס לכך שאחת הסיבות להפלת הממשלה הייתה העובדה כי חוק הגיוס לא עבר. "לא יקרה כלום אם לא יהיה פתרון לנושא הזה. זה נושא שקיים מאז קום המדינה. צריך למצוא פתרון ומהר. המציאות הזו שבה מי שלומד תורה ותורתו אומנותו צריך להמשיך וללמוד".

בהתייחס למפלתו של יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, שהיצר את צעדיהם של המפלגות החרדיות לאורך הקדנציה וזכה ל-5 מנדטים, אמר: "אני ידעתי שהנושא הזה זה לא אישיו. הוא לא יכול להפיל ממשלת ימין, להתפטר מתפקיד שר הביטחון, ולהמציא אחרי זה שהוא לא מסכים עם המדיניות הביטחונית שמנהל ראש הממשלה, ואף אחד לא מאמין לו לעניין הזה. אבל מה שהוא בעיקר עושה, הוא לוקח את הנושא של דת ומדינה ובעיקר את הנושא של הגיוס ולוקח את זה כדגל. הוא חשב שעל הדגל הזה הוא יקבל 20 מנדטים".

גפני הוסיף גם כי "אנחנו נדרוש את חקיקת פסקת ההתגברות. בפעם הקודמת לא הצבענו, והפעם אנחנו הולכים לדרוש את הזה. לא יכול להיות מציאות שבה הכנסת 5 פעמים יכולה לקבל החלטה מסוימת ובית המשפט פעם אחר פעם פוסל את זה", הלין. "אין עדיפות לערכים שלהם", אמר.

במהלך הריאיון נשאל גפני האם בשום קונסטלציה פוליטית הם ישבו עם כחול לבן. "אין יהרג ואל יעבור בעניין הזה, אנחנו פשוט לא הולכים איתם", קבע. "אנחנו היינו באופוזיציה כשלפיד היה שר האוצר ואנחנו חושבים שהוא לא מתאים, לא רק בנושאים שלנו אלא בנושאים כלליים. הוא לא הטביע חותם על שום דבר שנוגע לנושא הכלכלי הוא שר אוצר שבזמנו היו כל כך הרבה בעיות. אני הייתי בוועדת הכספים כשהוא הביא את המע"מ אפס לדירות, שכל בר דעת וכל כלכלן מבין שהוא עשה בזה נזק גדול. הוא לא מתאים להיות ראש ממשלה הוא לא מתאים להיות שר האוצר". בהתייחס לגנץ, אמר גפני כי "גנץ יכול להיות בסיטואציה כזו או אחרת אם לא שהיה מאמץ לעצמו את המצע של יש עתיד. אם זה היה המצב לא הייתי מדבר בחריפות כזאת על אי-הליכה עם גנץ", הסביר.

יו"ר ועדת הכספים אמר כי ימשיך בוועדת הכספים. כאשר נשאל על תפקיד שר, ציין כי ביקרה אותו משלחת שלחצה עליו לקבל תפקיד שר ולוותר על ועדת הכספים, אולם סירב מאחר וזו הוראת הרבנים.

בתוך כך, בדיווח של דפנה ליאל הובא כי ליברמן הציב שלוש דרישות לכניסה לקואליציה של נתניהו בהן חקיקת חוק פנסיה לקשישים, שינוי מדיניות הביטחון של ישראל בלחימה מול חמאס מהסדרה להכרעה של ארגון הטרור, וחקיקת חוק גיוס החרדים.

בתגובה לכך אמר גפני כי דרישות ליברמן הן "חציפות גדולה, מכיוון שהתהליך שהחל במשרד הביטחון שהכין את החוק היה צריך להמשיך בתהליך שגם הוא הסכים אתו שיהיה דיונים ודיבורים ביננו לבין משרד הביטחון וזה נעצר רק כי הלכו לבחירות".

תגיות:משה גפניאביגדור ליברמןבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה