חדשות בארץ

טראמפ: ניצחון נתניהו הוא סימן טוב מאוד לשלום

על פי תכנוני הממשל האמריקני, בימים הקרובים, קודם להרכבת הממשלה, צפויה להתפרסם תכנית "עסקת המאה" של הנשיא טראמפ. בעולם הערבי זעמו על העיתוי

הנשיא האמריקני, דונלד טראמפ (צילום: שאטרסטוק)הנשיא האמריקני, דונלד טראמפ (צילום: שאטרסטוק)
אא

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, התייחס היום (רביעי) לניצחונו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בבחירות לכנסת ה-21. "זה סימן טוב מאד לבואו של השלום", אמר טראמפ.

במסיבת עיתונאים בוושינגטון, אמר טראמפ: "שמעתי שנתניהו ניצח, הוא חבר טוב, ואני רוצה לברך אותו. כולם אמרו שאין סיכוי לשלום, עכשיו עם נתניהו אני חושב שיש סיכוי גבוה יותר".

כזכור, בממשל האמריקני כיבדו את בקשת אנשי נתניהו כי לא תפורסם תכנית השלום של הנשיא טראמפ במהלך הבחירות, עם זאת סוכם כי היא תפורסם בזמן הרכבת הממשלה כדי להשפיע על הרכב הקואליציה. חרף זאת, בשל יחסיהם הטובים של השניים, לא מן הנמנע כי טראמפ ייעתר ללחציו של נתניהו לדחות גם את הדד-ליין הזה, וכך תפורסם התכנית רק לאחר הרכבת הממשלה.

בעקבות הדיווחים על עיתוי פרסום התכנית בסמוך להרכבת ממשלת נתניהו, בעולם הערבי זעמו. "תוצאות הבחירות הציוניות, לאור ממשל טראמפ הנוטה לאויב, כופות עלינו כפלסטינים אתגר חדש", אמר בכיר חמאס, עצאם דעליס. לדבריו, תזמון הפרסום בסמוך להרכבת הממשלה, "דורש מאתנו אחדות לאומית על תכנית ההתנגדות למאבק בהמשך חיסול הסוגיה הפלסטינית ועסקת המאה".

גם חברת הוועד הפועל של אש"ף, חנאן עשראווי, הביעה את מחאתה. "תוצאות הבחירות הישראליות מכשילות את הסיכוי לשלום", אמרה. "הבוחר הישראלי בחר במדיניות הקיצוניות, הגזענות וההרג".

בכיר הרשות הפלסטינית, סאיב עריקאת, הוסיף כי "הבוחר הישראלי הצביע לשמירה על המצב הקיים. הם הצביעו לא לסיים את הכיבוש הישראלי. הבוחר הישראלי הצביע על הפרדה גזענית ואפרטהייד. רק 14 מנדטים מתוך 120 תומכים בעיקרון שתי מדיניות בגבולות 1967".

בתוך כך, לצד ברכתו של הנשיא האמריקני, גם מנהיגי העולם בירכו את ראש הממשלה. "חברי היקר ביבי נתניהו, מזל טוב!" כתב בעברית ראש ממשלת הודו, נרדרנה מודי. "הנך חבר יקר של הודו ואני מצפה להמשיך לעבוד אתך ולקחת את השותפות הדו-צדדית שלנו", אמר מודי.

גם קנצלר אוסטריה, סבסטיאן קורץ, שלח את איחוליו. "ברכות לראש הממשלה של ישראל להצגה מצוינת בבחירות הלאומיות שלו אתמול", כתב הקנצלר האוסטרי והוסיף "בעוד התוצאות הרשמיות טרם פורסמו, עניין אחד ברור: השגת פעם נוספת את האמון של העם בישראל במספרים מרשימים". קורץ סיכם את דבריו כי הוא "מצפה לעבוד אתכם בעתיד, לטובת העם בישראל ואנשי אוסטריה".

הסנאטור האמריקני טום קוטון, אמר: "איחולים לנתניהו על בחירתו לכהונה חמישית נוספת והיסטורית כראש ממשלת ישראל". הוא בירך את עם ישראל "על שובה של הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון".

תגיות:דונלד טראמפעסקת המאהבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה