חדשות בארץ

"ידידי היקר ביבי, ברכות": מנהיגים בעולם מברכים את נתניהו על נצחונו

ראשי הממשלות של אוסטריה והודו בירכו את ראש הממשלה בנימין נתניהו על נצחונו בבחירות. הנשיא ראובן ריבלין הודיע כי במהלך השבוע הבא הוא יחל בסבב ההתייעצויות עם המפלגות השונות לקראת הרכבת הממשלה

נתניהו וראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, ינואר 2018 (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)נתניהו וראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, ינואר 2018 (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)
אא

בני גנץ עדיין לא התקשר לברך את ראש הממשלה בנימין נתניהו על נצחונו בבחירות, אבל מנהיגים בעולם החלו כבר לשלוח את ברכותיהם.

הראשון לברך את נתניהו היה קנצלר אוסטריה, סבסטיאן קורץ, שכתב בחשבון הטוויטר שלו: "ברכות לראש הממשלה נתניהו על התוצאות המצוינות בבחירות הלאומיות אתמול. התוצאות הרשמיות עדיין לא פורסמו, אך דבר אחד ברור: זכית שוב באמונם של אזרחי ישראל, ובמספרי שיא". קורץ הוסיף כי הוא מצפה לעבוד עם נתניהו בעתיד – "לטובת אזרחי ישראל ואזרחי אוסטריה".

ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, שיגר אף הוא ברכה בטוויטר: "ידידי היקר ביבי, ברכות. אתה ידיד גדול של הודו, ואני מצפה להמשיך לעבוד איתך כדי לקחת את השותפות הבילטרלית שלנו לגבהים חדשים".

ובתוך כך, הנשיא ראובן ריבלין הודיע כי במהלך השבוע הבא הוא יחל בסבב ההתייעצויות עם המפלגות השונות לקראת הרכבת הממשלה. כך סוכם בינו לבין יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, בפגישה שקיימו ביניהם בכנסת. ההתייעצויות יתקיימו בבית הנשיא בירושלים, ומועדן המדויק ייקבע לאחר תיאום בין ריבלין ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר.

על פי הנוהג המקובל, ריבלין ייפגש עם נציגי הסיעות, ישמע את המלצתם, ובתום גמר סבב ההתייעצויות יטיל על אחד מחברי הכנסת את מלאכת הרכבת הממשלה. על פי חוק יסוד הממשלה, לחבר הכנסת שייבחר למשימה יינתנו 28 ימים לצורך הרכבת הממשלה. בלשכת ראש הממשלה הבהירו כי נתניהו מתכוון להקים את הקואליציה שלו במהירות האפשרית. אם בכל זאת יהיה צורך בכך, בסמכותו החוקית של הנשיא להעניק אורכה של עד 14 יום נוספים.

תגיות:בחירות 2019בנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה