חדשות בארץ

המפסידות הגדולות של בחירות 2019: העבודה, הימין החדש וזהות

מפלגת העבודה ניצבת בפני שוקת שבורה, הימין החדש מלקק את הפצעים, ומשה פייגלין מאשים את המפלגות האחרות בניהול "קמפיין חיסול ממוקד" נגדו. גם בבוקר שלאחר הבחירות, הדרמה הפוליטית עדיין בעיצומה

(צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)(צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

הבחירות לכנסת ה- 21 סיפקו לא רק מאבק צמוד בין בנימין נתניהו ובני גנץ, שעל פי התוצאות הכמעט סופיות הוכרע בניצחונו של הליכוד, אלא גם דרמות במפלגות הקטנות – אלו הקיימות ואלו שניסו את כוחן וכשלו על סף אחוז החסימה.

המפלה הצורבת ביותר רשומה, ללא ספק, על שמה של מפלגת העבודה, שניצבת הבוקר בפני הרגע הקשה בתולדותיה. המפלגה בראשותו של אבי גבאי הידרדרה ל- 6 מנדטים בלבד, ובתוך המפלגה – שידועה בהדחת מנהיגיה לאחר כישלונות אלקטורליים – כבר נשמעים קולות שקוראים לגבאי להניח את המפתחות וללכת הביתה.

הראשון לעשות זאת היה יריבו של גבאי, חבר הכנסת איתן כבל, שלא ימשיך לכנסת הבאה. כבל כתב אמש בחשבון הטוויטר שלו כי "גבאי עמד בהבטחתו והפיל את הבית עלינו, הכישלון רשום אך ורק על שמו. אין לו יותר מנדט לנהל את המפלגה".

חברת הכנסת שלי יחימוביץ' – מספר 5 ברשימת העבודה לכנסת – אמרה הבוקר כי כשהתעוררה חשבה שחלמה חלום רע, אך "אחרי התעשתות הבנתי שזו המציאות". בראיון לקלמן ליבסקינד ואסף ליברמן בכאן רשת ב', היא הסבירה כי התבוסה בבחירות דומה לאתגרי ה"צונאמי" של מפלגות חדשות – קדימה ויש עתיד – שחוותה המפלגה בעשור הקודם. "זו תופעה עמוקה והיסטורית, אבל הפעם ניגפנו לחלוטין בפניה ולא אזרנו את הכוח להשיב מלחמה ולשמור על עצמנו בגודל סביר", אמרה. היא הוסיפה כי מדובר ב"מפלה קשה ונוראה, וגם מכה גדולה מאוד לשמאל הציוני". עם זאת, יחימוביץ' הבהירה כי מוקדם עדיין לדבר על הצורך בהתפטרותו של גבאי: "אחרי הבחירה של גבאי הוא היה בעיני הבטחה גדולה, אבל אין ספק שנעשו כמה שגיאות רצופות ואינטנסיביות כל כך שלא הצלחנו להשתקם מהן".

לילה קשה עבר גם על נפתלי בנט ואיילת שקד, שהבוקר אינם יודעים עדיין אם מפלגת הימין החדש בראשותם תצליח להיכנס לכנסת. המפלגה ניצבת מתחת לאחוז החסימה אך קרובה אליו, וייתכן שהחיילים יעניקו לה את הקולות החסרים. השר בנט אמר הבוקר לעיתונאים שהמתינו מחוץ לביתו ברעננה: "כלוחם בסיירת מטכ"ל, כיזם הייטק, כשר חינוך של ישראל ובקבינט צוק איתן – עכשיו החיילים יחליטו איפה אמשיך להילחם בשבילם. אני מאמין בנצח ישראל ולעולם לא אפסיק לתת לה הכל".

משה פייגלין, שהסתמן בסקרים של השבועות האחרונים כהפתעה הגדולה של הבחירות, כשל על קו הסיום של המערכה. מפלגת זהות קיבלה כ- 2.5% מהקולות, והיא רחוקה מאוד מאחוז החסימה. בראיון לכאן רשת ב' הביע פייגלין אופטימיות מסוימת ואמר כי "הסיכוי עדיין קיים, וזה עוד לא גמור". את כישלונו הוא תירץ במתקפה שספגה מפלגתו במהלך מערכת הבחירות מכל קצוות הקשת הפוליטית. בפוסט בעמוד הפייסבוק שלו הוא האשים כי נגד מפלגתו נוהל "קמפיין חיסול ממוקד ומפואר, שככל הנראה הצליח לבסוף לערער ולכרסם ברבים מבוחריה".

תגיות:משה פייגליןמפלגת העבודהבחירות 2019הימין החדש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה