חדשות בארץ

נתניהו: "לילה של ניצחון אדיר"; גנץ: "אנחנו המנצחים"

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, הכריז לאחר חצות על ניצחונו בבחירות ואמר "אנחנו נרכיב את הממשלה הבאה". ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר בנאום הניצחון שלו כי יקים ממשלת ימין: "אני מתכוון לסיים את המלאכה במהרה"

(תמונות: יונתן זינדל וגילי יערי, פלאש 90)(תמונות: יונתן זינדל וגילי יערי, פלאש 90)
אא

הלילה הדרמטי שעבר על המערכת הפוליטית בישראל סיפק שני נאומים – נאום ניצחון דמיוני ותלוש מהמציאות של יו"ר כחול לבן, בני גנץ, ונאום ניצחון ריאלי של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

גנץ הגיע אחרי חצות למטה של כחול לבן בגני התערוכה בתל אביב. למרות שהמספרים ברוב המדגמים הבהירו כי הוא לא יוכל להקים קואליציה, העדיף גנץ להתמקד בהיותה של כחול לבן המפלגה הגדולה בכנסת הבאה – נתון שהתמוסס בהמשך הלילה, לאחר שהמדגמים עודכנו בהתאם לתוצאות האמת, וכפי שמסתמן הבוקר עם קבלת התמונה הכמעט סופית של התוצאות.

למרות שבריריות הנתונים, גנץ שידר לפעילי מפלגתו כי הוא המנצח בבחירות: "אור גדול מאיר על ישראל שלנו. זהו יום היסטורי. למעלה ממיליון אנשים בחרו היום כחול לבן. העם שלנו והחברה שלנו בחרו לחבר, להתאחד, לברוח מהפילוג. אנחנו מבקשים להודות לבנימין נתניהו על שירותו למען המדינה, ובדיוק כפי שהוא אמר – המפלגה הגדולה היא זו שצריכה לקבל את המנדט מהנשיא ולהקים את הממשלה. בבחירות יש מפסידים, בבחירות יש מנצחים – ואנחנו המנצחים".

רבים נזכרו הלילה בציפי לבני, שלפני עשור חגגה לאחר שהובילה את מפלגת קדימה לניצחון מזערי במספר המנדטים מול הליכוד בראשות נתניהו, אך כשלה במבחן התוצאה הסופית כשלא הצליחה לגבש סביבה קואליציה. גנץ סייג במעט את דבריו, אבל הכריז כי הוא יהיה ראש הממשלה הבא: "אנחנו אולי חדשים אבל לא תמימים. אנחנו מבינים שצריך לחכות לתוצאות האמת, אבל אנחנו נרכיב את הממשלה הבאה".

נתניהו: "הישג כביר, כמעט בלתי נתפס"

נתניהו הגיע לאולם היכל שלמה בתל אביב בסביבות השעה 02:00, לאחר עדכונם של המדגמים השונים. כשרעייתו שרה לצדו, פתח ראש הממשלה את נאומו באזכור נצחונו הראשון בבחירות בשנת 1996: "לפני 23 שנים זו הייתה הפעם הראשונה ששרה ואני עמדנו כאן, והנה אנחנו חוזרים לעשות זאת בזכותכם, למענכם, תודה רבה לכם".

"זה לילה של ניצחון אדיר. שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה. שליחות גדולה מנחה אותנו, שליחות גדולה מנחה אותי. אני פועל יום ולילה בשמכם, למענכם, למען המדינה שלנו, למען העם שלנו, למען הארץ שלנו", המשיך נתניהו. "אני מבקש מעומק לבי להודות לכולכם. אתם הבאתם הישג דמיוני. אני אומר לכם – הישג כביר, כמעט בלתי נתפס. מול תקשורת מגויסת, בתנאים בלתי אפשריים, הליכוד גדל באופן דרמטי. זה הישג מדהים", הדגיש נתניהו. "אני רוצה להגיד לכם גם משהו אישי: אני מאוד נרגש שעם ישראל שוב נתן בי אמון בפעם החמישית – ועוד אמון גדול יותר".

"אני מאמין – כך חונכתי על ידי אבי ז"ל, פרופ' בן ציון נתניהו, וכך הוא חונך על ידי סבי ז"ל, הרב נתן מיליקובסקי נתניהו – אני מאמין שהקדוש ברוך הוא וההיסטוריה נתנו לעם ישראל הזדמנות נוספת. הזדמנות פז להפוך את מדינתנו לאומה חזקה, מהחזקות בין אומות בעולם. מדינה חזקה, מדינה שטוב ובטוח לחיות בה. למעננו ולמען הדורות הבאים. למען נצח ישראל".

"כבר הלילה התחלתי בשיחות עם ראשי מפלגות הימין, השותפות הטבעיות שלנו. כבר הלילה כמעט כולם כבר הצהירו בפומבי שהם ימליצו עליי בפני נשיא המדינה להרכיב את הממשלה הבאה. אני מתכוון לסיים את המלאכה במהרה, במטרה להקים ממשלה לאומית יציבה. אני רוצה להבהיר: זו תהיה ממשלת ימין, אבל אני מתכוון להיות ראש הממשלה של כל אזרחי ישראל – ימין ושמאל, יהודים ולא יהודים כאחד".

"הישגים כבירים נזקפים לזכותנו, אבל אתגרים כבירים עומדים לפנינו. בביטחון, בכלכלה, בחברה, ביחסי החוץ. אתגרי ביטחון וגם אתגרים לנורמליזציה לשלום עם העולם הערבי – זה קורה, עוד אנחנו מדברים וזה קורה. אני בטוח שבכוחות משותפים נוכל לכל האתגרים הללו", סיכם נתניהו את נאום הניצחון שלו.

תגיות:בני גנץבחירות 2019בנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה