חדשות בארץ

לאחר ספירת 97% מהקולות: ניצחון לנתניהו ולגוש הימין

לקראת סיום ספירת הקולות, הליכוד וכחול לבן ניצבות בראש רשימת המפלגות של הכנסת ה- 21, עם 35 מנדטים לכל אחת מהן. אם אכן חלוקת המנדטים תישאר כפי שהיא כעת, ראש הממשלה בנימין נתניהו יוכל להקים קואליציה שתישען על 65 חברי כנסת

נתניהו, הלילה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו, הלילה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

לילה דרמטי: ראש הממשלה בנימין נתניהו בדרך להקים את ממשלתו החמישית. כך עולה מספירת 97.3% מקולות הבוחרים, ולפני שנספרו המעטפות הכפולות הכוללות את קולות החיילים.

לאחר שרוב המדגמים שפורסמו אמש (שלישי) ב- 22:00 צפו יתרון למפלגת כחול לבן, ככל שהתקדמה ספירת הקולות התברר כי הליכוד הצליח לסגור את הפער, ומבחינת המאזן בין הגושים – הימין מחזיק ביתרון משמעותי על פני גוש השמאל-ערבים. גם הערוצים השונים עדכנו בהדרגה את מדגמיהם בהתאם לתוצאות האמת שזרמו מוועדת הבחירות המרכזית.

על פי התוצאות נכון לעכשיו (המעודכנות לשעה 07:12), הליכוד וכחול לבן הצליחו 'לשתות' את המנדטים למפלגות הקטנות, ולכל אחת מהן 35 מנדטים. מפלגת העבודה ניצבת הבוקר בפני המשבר החמור בתולדותיה, לאחר שהתרסקה ל- 6 מנדטים.

ש"ס ויהדות התורה התחזקו: כל אחת מהן צפויה – כאמור, על פי התוצאות הלא סופיות – לקבל 8 מושבים בכנסת ה- 21. הפיצול במגזר הערבי החליש את כוחן של המפלגות הערביות: חד"ש-תע"ל תקבל 6 מנדטים, בעוד רע"מ-בל"ד קרובה מאוד לאחוז החסימה. בשלב זה היא מקבלת אומנם 4 מנדטים, אך ייתכן וקולות החיילים יותירו אותה מחוץ לכנסת.

מפלגת ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן, שחלק מהסקרים מיקמו אותה מתחת לאחוז החסימה, הצליחה לשמור על כוחה – 5 מנדטים (4.15% מהקולות). איחוד מפלגות הימין קיבלה אף היא 5 מנדטים (3.66% מהקולות). מרצ וכולנו הצליחו לעבור את אחוז החסימה ויקבלו כל אחת 4 מנדטים.

מפלגת הימין החדש מקבלת כרגע 3.14% מהקולות – מעט מתחת לאחוז החסימה של 3.25%. נפתלי בנט ואיילת שקד יצטרכו להמתין לקולות החיילים כדי לדעת אם הם יצליחו להישאר בכנסת. מפלגת זהות של משה פייגלין ספגה מכה קשה: למרות הסקרים המחמיאים בשבועות האחרונים של מערכת הבחירות, היא קיבלה כ- 2.51% מהקולות – הרחק מאחוז החסימה. גם אורלי לוי אבקסיס תישאר מחוץ לכנסת לאחר שמפלגת גשר בראשותה קיבלה 1.74% מהקולות.

אמש, לאחר פרסום מדגמי הערוצים, פתח נתניהו בשיחות טלפון עם ראשי המפלגות בגוש הימין-חרדים, כדי לייצב את מרכיבי הגוש שימליצו לנשיא המדינה ראובן ריבלין להטיל עליו את תפקיד הרכבת הממשלה הבאה. אם אכן חלוקת המנדטים תישאר כפי שהיא כעת, הוא יוכל להקים קואליציה שתישען על 65 חברי כנסת ותכלול - בנוסף לש"ס וליהדות התורה - את איחוד מפלגות הימין, כולנו וישראל ביתנו.

תגיות:בחירות 2019בנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה