חדשות בארץ

תיקי נתניהו: חומרי החקירה יועברו מחר לפרקליטי ראש הממשלה

בצל ניצחונו המסתמן של ראש הממשלה נתניהו, משרד המשפטים זימן למחר את פרקליטי ראש הממשלה לצורך העברת חומרי החקירה

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלביט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלביט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

משרד המשפטים הודיע הלילה (שלישי) לצוות פרקליטיו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי הם נדרשים להתייצב מחר במשרד המשפטים כדי לקחת את חומרי החקירה של תיקי 1000, 2000 ו-4000.

הודעת משרד המשפטים מגיע לאחר שמוקדם יותר הודיע היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, כי נתניהו יועמד לדין, בכפוף לשימוע, בכל שלושת התיקים (1000, 2000 ו-4000) בחשד לשוחד, מרמה והפרת אמונים. בעקבות ההודעה, פנו פרקליטי נתניהו ליועמ"ש ודרשו כי לא יועברו חומרי חקירה בכל מהלך הבחירות, וזאת לאור החשש כי הם יודלפו לכלי התקשורת ויפגעו בראש הממשלה. היועמ"ש קיבל את דרישתם גם ביחס לכלל החשודים בתיקים, והורה למשרד המשפטים להעביר את החומרים יום לאחר הבחירות – ב-10 באפריל.

השימוע, שיעשה בפני באי כוחו של ראש הממשלה -  צוות פרקליטיו, יערך על ידי היועמ"ש, כך שהוא ישמש כמעין שופט זוטא. מהלך השימועים יתקיימו במסגרת הזמן שנקבעו בחוק בהם יכול ראש מפלגה להרכיב ממשלה – לא יותר מחודשיים.

בתוך כך, ביום ראשון דווח ב'חדשות 13' כי מבקר המדינה, יוסף שפירא שיגר מכתב ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בו נטען כי בניגוד לגרסתו של נתניהו, ועדת ההיתרים לא אישרה לו בשום שלב להחזיק במניות החברה של בן דודו נתן מיליקובסקי. בשבוע שעבר, במסגרת הבדיקה שערכה הפרקליטות בנוגע לפרשת מניות הפלדה של נתניהו, העביר משרד המבקר ליועמ"ש עוד מכתב בו הובאו תכתובת בנוגע למכירת המניות שבהן החזיק נתניהו בחברת גרפטק.

על פי הדיווח בחדשות 13, המסמך שהועבר למנדלבליט עוסק בהתכתבות משנת 2011 של פרקליטו של נתניהו, דוד שמרון, לבין מבקר המדינה הקודם, מיכה לינדנשטראוס, בו דנו השניים בנוגע למכירת המניות שנתניהו החזיק בגרפטק. באחד מההתכתבויות טוען שמרון כי לנתניהו ולבן דודו מיליקובסקי, אין כל קשר לחברת גרפטק.

לשכת ראש הממשלה הבהירה אז כי "נתניהו דיווח באופן מפורש הן על החזקת הזכויות בחברה והן על דרך החזקתן עוד לפני שנכנס לתפקידו וקיבל אישור מוועדת ההיתרים שבמשרד מבקר המדינה להמשיך ולהחזיק בזכויותיו בחברה בדרך בה הוחזקו, זאת מאחר שהוא היה משקיע פסיבי עם אחוז זכויות מזערי וללא שום זכות ניהול בחברה". עוד נמסר מטעמו של נתניהו כי "ראש הממשלה דיווח על המכירה הן למבקר המדינה והן לרשויות המס".

הערב, עם היוודע דבר המדגמים המלמדים על ניצחונו של גוש הימין, אמר חבר איחוד מפלגות הימין, בצלאל סמוטריץ', כי התנאי לכניסתם לקואליציה בהנהגת נתניהו, הוא "חוק החסינות" לראש הממשלה. "במדינת ישראל תקום ותכהן בה ארבע שנים מלאות ממשלת ימין. המפתח הוא להחזיר את חוק החסינות למה שהיה עד 2005 ובכך לשדר אמון לכל השותפים שהממשלה הזו תוציא את ימיה ותעשה טוב לישראל", הכריז סמוטריץ'.

תגיות:אביחי מנדלבליטתיקי נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה