חדשות בארץ

ציפייה גדולה ואכזבה מרה: הימין החדש לא עוברת במדגמים

לאחר המפץ בימין עשו השניים, השרים בנט ושקד אופטימיים. שקד: "מציעה שנעשה מה שבוזי היה עושה. נלך לישון ונקום מחר בבוקר לתוצאות האמת"

יו"ר הימין החדש, נפתלי בנט (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)יו"ר הימין החדש, נפתלי בנט (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

שלושה חודשים לאחר שעשו את הצעד הדרמטי שכונה אז "המפץ בימין", מתברר כי בכל מה שקשור למפץ, הוא איננו אצלם. עם פרסום תוצאות המדגמים גדלה האכזבה במפלגת הימין החדש כשעל פי המדגמים שפורסמו הערב (שלישי) ב'חברת החדשות' וב'כאן', היא לא עוברת את אחוז החסימה. עם זאת, המדגם שפורסם ב'חדשות 13' מנפיק להם 4 מנדטים.

 אך בעוד המדגמים לא מחמיאים, יו"ר המפלגה, נפתלי בנט, נשמע אופטימי באשר לזה. "חברים, אל תיפול רוחכם. מנהיגות נבחנת ברגעים קשים", הכריז. "יש לנו סבלנות, אמונה ועצבי פלדה. הימין החדש תעבור, ותעבור יפה. אנחנו בטוחים בצדקת דרכנו. ‏איילת ואני מוסרים לכל תומכינו: אתם הקבוצה המדהימה ביותר שיש. אנחנו דואגים לחיילים ואתם תראו שהחיילים ידאגו לנו", עודד.

גם איילת שקד, מראשי המפלגה, דרבנה את קהל הבוחרים שלא למהר להתאכזב. "נתתם את הנשמה, הייתם מדהימים. אני בטוחה שנעבור. ואני בטוחה שנעבור יפה. יש לנו עוד הרבה עבודה. התחלתי את העבודה במערכת המשפט ויש לי עוד הרבה עבודה. יחד נצליח להגיע ליעדים שרצינו. אנחנו לא מוותרים", אמרה שקד. השרה גם הציעה רעיון: "מציעה שנעשה מה שבוז'י היה עושה. נלך לישון ונקום מחר בבוקר לתוצאות האמת. יש לנו תפקיד חשוב בניהול המדינה ונעשה זאת יחד אתכם. נקום בבוקר ונדבר".

"אני חושבת שהמדגמים מאכזבים אבל בטוחה שלא מייצגים. כמו שבבחירות הקודמות התעוררנו לבוקר אחר כך אני מקווה שמחר נתעורר לבוקר אחר", הסבירה גל שוורץ, פעילה במפלגה.

גם מספר 9 ברשימה, עמיחי שיקלי, טען: "אני חושב שהתוצאות מאוד לא ברורות. כל ערוץ נותן תמונת מצב אחרת, ברור לי שאנחנו עוברים את אחוז החסימה. קמפייני הגעוואלד עשו את שלהם. מבחינתנו עשינו ככל שיכולנו כדי להביא את התוצאה הטובה ביותר".

 פעיל המפלגה תומר בן שטרית: "מדובר במדגמים ראשוניים ואנחנו עדיין מאמינים שנתחזק. אני לא רואה מצע של ביבי. הוא עשה לנו תחייה של 2015. הוא שתה לנו 2 מנדטים, אם לא 3. זה לא משהו שצריך להיעשות בין שתי קבוצות שאמורות להיות חלק בלתי נפרד זו מזו. מה שהוא עשה הוא בזכות בנט ושקד. אני מקווה שהתוצאות לא סופיות".

כזכור, מפלגת הימין החדש הוקמה ב-29 בדצמבר על ידי בנט ושקד שפרשו ממפלגת הבית היהודי. במסיבת העיתונאים ניסו השניים להסביר כי המהלך מגובה בברכתם ראשי הציוניות הדתית, שמיהרו להודיע על תמיכה בבית היהודי כשחלקם מותחים אף ביקורת על בנט ושקד. במהלך מערכת הבחירות הכריזו השניים כי תנאי סף שלהם להצטרפות לממשלה הוא תיק הביטחון לבנט ותיק המשפטים לשקד.

תגיות:נפתלי בנטאיילת שקדבחירות 2019הימין החדש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה