חדשות בארץ

גנץ מתכחש ליתרון גוש הימין: "ניצחנו! בבחירות האלה יש מנצח ברור ומפסיד ברור"

תגובה מוזרה מכיוון בני גנץ, שלפי כל המדגמים לא יוכל להרכיב ממשלה: "הנשיא רואה את התמונה וצריך להטיל את הרכבת הממשלה על המנצח. אין אפשרות אחרת"

  • ד' ניסן התשע"ט
בני גנץ (צילום: גילי יערי, פלאש 90)בני גנץ (צילום: גילי יערי, פלאש 90)
אא

בדיוק כפי שציפי לבני הצהירה בליל הבחירות לפני 10 שנים "ניצחנו", אחרי שמפלגת קדימה עקפה את הליכוד, אך למרות זאת לא הצליחה להרכיב ממשלה כיוון שגוש הימין היה גדול יותר - כך גם בני גנץ מתעלם מיתרון גוש הימין, ומחוסר ההיתכנות שלו ליצור גוש חוסם, אפילו עם הערבים - ומכריז על ניצחון. בימים הקרובים יתברר האם הוא אכן ניצח, ולפי הפריסה המסתמנת של גושי הימין והשמאל - נראה שמדובר בהצהרה לא מבוססת. או כמו שאמר הערב עמית סגל: "עד 22:00 - כולם צעקו 'גוועלד!', אבל החל מ-22:01 - כולם מחייכים, מצטלמים ומכריזים 'ניצחנו!'".

"ניצחנו! העם בישראל אמר את דברו", אמר יו"ר כחול לבן, בני גנץ, עם פרסום מדגמי החדשות. אמנם המפלגה, שהוקמה רק לפני כ-100 ימים, היא הגדולה ביותר על פי מדגם חדשות 12, עם 37 מנדטים, אבל בחלוקת הגושים - גם לפי הסקר הטוב ביותר עבורו, גנץ לא מצליח להרכיב קואליציה של 61 מנדטים. "תודה לאלפי הפעילים ולמעל מיליון מצביעים. בבחירות האלה יש מנצח ברור ומפסיד ברור. ביבי הבטיח 40 מנדטים והפסיד בגדול. הנשיא רואה את התמונה וצריך להטיל את הרכבת הממשלה על המנצח. אין אפשרות אחרת".

מס' 4 בכחול לבן, גבי אשכנזי, היה קצת פחות נמהר, וביקש מתומכי המפלגה לחכות עם החגיגות: "ניצחון ענק למפלגה שקמה לפני חודשיים, עבודה מדהימה של מתנדבים, חברי הסיעה. אנחנו שמחים מאוד. אנחנו עוסקים בשלב הבא, אנחנו רוצים להיפגש עם כל הפעילים, להודות להם, ולהמשיך לעבוד על פרק ב'. נראה איך נקום מחר בבוקר. אנחנו אנשים מפוכחים, נחכה לתוצאות החיילים. ברור לנו שיהיה שינוי. דבר אחד הוכח - יש מפלגה גדולה חדשה לשלטון. אמרנו לפני, לא נעסוק במו"מ. עמדותינו ידועות".

תגיות:בני גנץבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה