חדשות בארץ

ועדת הבחירות: פתקים שהושחתו ייספרו כקולות כשרים

בעקבות התלונה שהוגשה על ידי כחול לבן לוועדת הבחירות, בה נטען כי פתקי הרשימה הושחתו, ועדת הבחירות קיבלה את העתירה וקבעה כי הם ייחשבו כקולות כשרים

יו"ר ועדת הבחירות, השפוט מלצריו"ר ועדת הבחירות, השפוט מלצר
אא

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית והמשנה לנשיאת בית המשפט העליון, חנן מלצר, קבע הערב (שלישי) כי פתקים שהושחתו ייספרו כקולות כשרים.

הודעת מלצר מגיעה לאחר שמוקדם יותר פנתה מפלגת כחול לבן לוועדת הבחירות ודיווחה כי פתקי מפלגת כחול לבן, המסומנים באותיות 'פה', הושחתו ואף סומנו בקשקושים שאמורים לפסול אותם.

לאחר עיון במספר דוגמאות, ולצורך שמירה על טוהר הבחירות ומימוש רצון הבוחר באופן המיטבי, קיבלתי, ביחד עם סגניי, החלטה כי הפתקים שיש בהם את הליקויים יהיו פתקים כשרים ואין לפסול אותם, והכל בכפוף לתנאים המפורטים", כתב השופט מלצר. להודעה צורפה הבהרה ליושבי ראש ועדות הבחירות האזוריות בה הובא כי אם במהלך ספירת הקולות לאחר השעה 22:00 יימצאו פתקים פגומים, מזכיר ועדת הקלפי יניח אותם בצד.

על פי ההודעה, ההחלטה נוגעת לפתקים שעונים על אחד משני הקריטריונים הבאים: "פתק הצבעה שיש בו חור מזערי או שמאן דהו צייר בעט או קשקש על גבו (ואף על צדו הקדמי), כך שניכר שבפתק הושם פגם לצורך פסילתו". התנאי השני: "פתק הצבעה שדוגמתו אינו זהה לדוגמה שאישרה הוועדה המרכזית, למשל: סדר המילים בכינוי הרשימה שונה, הושמטו מילים או אותיות מהכינוי, ההדפסה אינה במרכז הדף או שכינוי הרשימה הודפס מעל האותיות". עם זאת צויין כי במידה ובתום הספירה יתברר כי בקלפיות שיש בהן רק פתק אחד עם אותו הפגם - הפתק ייפסל, וזאת על מנת להימנע מזיהויו של הבוחר שהטיל את הפתק.

כזכור, במהלך יום הבחירות הגיעו לידי וועדת הבחירות תלונות של מצביעים שונים מרחבי הארץ לפיהן פתקי מפלגת כחול לבן, הושחתו או ששורבטו עליהם קשקושים שנועדו לפסול אותם מהצבעה. לאחר שהדיווחים על כך הגיעו לידי מספר 2 במפלגה, חבר הכנסת יאיר לפיד, הוא הזהיר את קהל הבוחרים מפני התופעה.

תגיות:בחירות 2019חנן מלצרועדת הבחירות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה