חדשות בעולם

איראן לארה"ב: שלא תעזו להתקרב לספינות משמרות המהפכה

בעקבות הכרזת הממשל האמריקני כי יוציא את שלוחתה הטרוריסטית מחוץ לחוק, איראן מחריפה את הטון ועוברת לאיומים קונקרטיים

המשבר האיראני-אמריקני (צילום: שאטרסטוק)המשבר האיראני-אמריקני (צילום: שאטרסטוק)
אא

מוהסאן ריזאי, מפקד במשמרות המהפכה של איראן, הזהיר היום (שלישי) את כוחות הצי האמריקני לבל יתקרבו לספינות איראניות בתחומי המפרץ הפרסי.

דבריו של ריזאי, שנכתבו בחשבון הטוויטר שלו, קיבלו משמעות כאשר סוכנות הידיעות האיראנית ציטטה את דבריו. "מר טראמפ, הורה לספינות המלחמה לא להתקרב לספינות משמרות המהפכה", נכתב.

בתוך כך, מפקד משמרות המהפכה של איראן, מוחמד עלי ג'פרי, אמר היום בתגובה להחלטת הממשל האמריקני בנוגע להכרזה על משמרות המהפכה כארגון טרור, כי הם יגדילו את כוחם הצבא. "המהלך האמריקני היה מגוחך מאחר ומשמרות המהפכה היא בלבם של האנשים. אנו נגביר את כוחנו ההגנתי וההתקפי בשנה הקרובה", אמר הגנרל ג'עפרי.

גם הנשיא האיראני, חסן רוחאני, החריף היום את הטון כשהצהיר כי איראן תפעל לייצר צנטריפוגות מתקדמות מסוג IR8, במסגרת תכנית הגרעין של המדינה. "כוח משמרות המהפכה התמודד תמיד עם טרוריסטים במזרח התיכון, מעיראק ועד סוריה", אמר רוחאני והוסיף כי הלחץ האמריקני רק יוביל להתחזקות הצבאית של איראן.

משמרות המהפכה האיראניים משמשים כזרוע הארוכה של איראן במזרח התיכון. הארגון הוקם בשנת 1979, לאחר תום המהפכה האסלאמית במדינה. הארגון העצים את כוחו הצבאי והאסטרטגי הודות להשתתפותו במלחמת איראן-עיראק. כיום, הארגון כולל כ-125 אלף חיילים וברשותו יחידות חיל הים, אוויר ויבשה. "כוח קודס", אחד מיחידות הארגון, מתנהל תחת פיקודו של הגנרל קאסם סולימאני, והוא נחשב ליחידת עילית המנהלת מבצעים מורכבים מחוץ לגבולות איראן. בשנים האחרונות פעל הכוח בעיקר במלחמת האזרחים בסוריה כשהוא פועל נגד ארגוני האופוזיציה של משטר אסד, ובמקביל נלחם גם מול ארגון "המדינה האסלאמית", שבינתיים הולך ומוכרע.

בעבר האשים הממשל האמריקני את סולימאני בכך שאנשיו הדריכו, באופן מעשי, מספר ארגונים בעיראק כיצד להכין מטעני צד, שהובילו לקורבנות רבים בצד האמריקני במהלך מלחמת המפרץ השנייה ב-2003. ממשלת איראן, כמובן, הכחישה בתוקף את ייחוס המעשים הללו אליה.

אתמול, כזכור, לאחר שנים של שמועות, נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הודיע כי משמרות המהפכה של איראן יוגדרו כארגון טרור. מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, מסר כי ההכרזה תיכנס לתוקף בעוד כשבוע.

"משמרות המהפכה האיראניים הם האמצעי העיקרי של איראן לקדם את הטרור העולמי שלה", אמר טראמפ בהצהרתו. "ההכרה במשמרות המהפכה כארגון טרור מבהירה באופן מלא מה יהיו ההשלכות על כל מי שיתמוך או ינהל עסקים עם משמרות המהפכה. אם אתם עושים עסקים עם משמרות המהפכה, אתם מממנים טרור", הזהיר. לצד מהלך זה, הנשיא הדגיש כי "ארצות הברית תמשיך להגביר את הלחץ הכלכלי נגד איראן כדי להעניש אותה על התמיכה בפעולות טרור".

תגיות:איראןמשמרות המהפכההמפרץ הפרסי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה