חדשות בארץ

מלצר: צילום בתוך הקלפי – רק אם קיים חשש לטוהר הבחירות

בעקבות תלונות על שימוש שעשו פעילי ימין במצלמות נסתרות בקלפיות במגזר הערבי, הבהיר יו"ר ועדת הבחירות כי ניתן יהיה להשתמש במצלמות רק במקרים בהם קיים "חשש לפגיעה מהותית בטוהר הבחירות או בסדרן התקין"

אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, הוציא היום (שלישי) החלטה המבהירה מתי מותר לתעד בוידאו את המתרחש בקלפיות באמצעות שימוש במצלמות סמויות.

החלטתו של מלצר באה בעקבות תלונות שהגיעו לוועדת הבחירות על שימוש במצלמות סמויות שעשו משקיפים מטעם מפלגות הימין בתוך קלפיות במספר יישובים במגזר הערבי. על פי הדיווח ב- ynet, פעילים מטעם הליכוד התקינו כ- 1,300 מצלמות נסתרות בקלפיות במגזר הערבי, וזאת על מנת למנוע זיופים אפשריים. חלק מהמצלמות הותקנו על גופם של משקיפים מטעם המפלגות המוצבים בקלפיות. במפלגות הערביות טענו כי מדובר בניסיון להרתיע את הציבור הערבי מלהגיע לקלפיות. רשימת חד"ש-תע"ל הגישה בקשה לוועדת הבחירות לאכוף את האיסור על התקנת מצלמות בקלפיות. רשימת רע"ם-בל"ד הגישה אף היא תלונה לוועדה נגד הליכוד ומפלגות ימין אחרות.

מלצר הבהיר בהחלטתו כי אפשרות השימוש במצלמות תהיה מוגבלת: "בשעות ההצבעה ניתן יהיה להפעיל תיעוד וידאו באמצעות המצלמות רק במקרה של חשש לפגיעה מהותית בטוהר הבחירות או בסדרן התקין, למשל השמעה של איומים על חברי ועדות הקלפי, הצעות למתן שוחד בחירות או חשש לאלימות במהלך יום הבחירות".

עוד נאמר בהחלטה כי "לאחר תום שעות ההצבעה וסגירת הקלפיות, ניתן יהיה להפעיל תיעוד וידאו למהלך ספירת הקולות בקלפי, אך יש ליידע את המשתתפים בספירה שיצולמו בתחילת ההקלטה ובמהלכה, ולתעד הודעה זו בפרוטוקול ועדת הקלפי. עיון בתיעוד מהמצלמות ייעשה על ידי משטרת ישראל. בשום מקרה לא יצולמו ולא יישמרו תמונות של רשימות הבוחרים בקלפיות או של פרוטוקולי ועדות הקלפי".

עורך הדין קובי מצא, נציג הליכוד בוועדת הבחירות, אמר כי המצלמות שנתפסו נועדו לשמור על טוהר הבחירות. בראיון לכאן חדשות ציין מצא כי "לא מדובר במצלמות נסתרות, אלא מצלמות גלויות בדגש על מגזר שבו יש חשש כבד לזיופים".

ובתוך כך, על פי הנתונים שמסרה ועדת הבחירות המרכזית, אחוז ההצבעה בבחירות נכון לשעה 12:00 עמד על 24.8% מכלל בעלי זכות הבחירה - 2.1% פחות מהנתון שנרשם בשעה זו בבחירות הקודמות לכנסת ב- 2015.

תגיות:מצלמה נסתרתהליכודבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה