חדשות בעולם

רוחאני מאיים: נייצר צנטריפוגות מתקדמות

בנאום בטקס לרגל היום הלאומי לטכנולוגיה גרעינית, אמר נשיא איראן חסן רוחאני כי ארצות הברית עשתה "טעות גדולה" בהחלטתה להגדיר את משמרות המהפכה האיראניים כארגון טרור. הוא איים כי המשך הלחץ האמריקני על איראן יוביל אותה לייצר צנטריפוגות מתקדמות

רוחאני, תמונת ארכיון (צילום: שאטרסטוק)רוחאני, תמונת ארכיון (צילום: שאטרסטוק)
אא

נשיא איראן חסן רוחאני הגיב הבוקר (שלישי) על החלטתו של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, להגדיר את משמרות המהפכה האיראניים כארגון טרור.

בטקס שנערך בטהרן לציון היום הלאומי לטכנולוגיה גרעינית, אמר רוחאני כי אויביה של איראן מנסים לחפות על כישלונותיהם באמצעות ההכרזה על המשמרות כארגון טרור. "ארצות הברית עשתה טעות גדולה והקריבה את האינטרס של העם האמריקני ועמים אחרים בעולם למען האינטרסים של הציונים. טעות זו תאחד את האיראנים", הדגיש רוחאני. הוא שיבח את משמרות המהפכה, שלדבריו הקריבו את חייהם על מנת להגן על העם האיראני: "אמריקה השתמשה בטרוריסטים כמכשיר באזור, בעוד המשמרות נלחמו נגדם מעיראק ועד סוריה. הם עקרו מהשורש את הטרור באיראן". רוחאני הוסיף ואיים, כי אם ארצות הברית תמשיך ללחוץ על איראן – זו תתחיל בייצור המוני של צנטריפוגות מתקדמות.

זו הפעם ה- 13 שאיראן חוגגת את היום הלאומי לטכנולוגיה גרעינית, שנועד לציין את הישגיה של תעשיית הגרעין המקומית. כלי תקשורת באיראן דיווחו, כי רוחאני חשף בטקס 114 הישגים חדשים של תעשיית הגרעין האיראנית והשיק 6 פרויקטים חדשים.

בתגובה להחלטתו של טראמפ, הודיעה אמש המועצה העליונה לביטחון לאומי באיראן – בראשה עומד רוחאני – על הכנסת פיקוד המרכז של צבא ארצות הברית (סנטקו"ם) לרשימת הטרור האיראנית. בהודעה שפרסמה המועצה נאמר כי החלטת הממשל הינה "פעולה מסוכנת ובלתי חוקית" המהווה "איום מרכזי על השלום והביטחון האזורי והבינלאומי והפרה בוטה של הכללים המחייבים של המשפט הבינלאומי ושל אמנת האו"ם". המועצה ציינה כי סנטקו"ם מופקד על יישום "המדיניות הטרוריסטית של הממשל האמריקני", כהגדרתה, נגד מדינות במערב אסיה, וכי מאמציו לכפות מדיניות זו סיכנו את ביטחונה הלאומי של איראן ואת חייהם של איראנים ולא-איראנים כאחד.

בתחום האחריות של סנטקו"ם נמצאות כ- 20 מדינות – במזרח התיכון (למעט ישראל, קפריסין וטורקיה, ש'משובצות' תחת אחריות פיקוד אירופה של הצבא האמריקני), במרכז אסיה ובדרומה.

כזכור, בהודעה שהוציא אתמול נשיא ארצות הברית נאמר כי הצעד האמריקני חסר התקדים "מכיר במציאות לפיה איראן היא לא רק מדינה הנותנת חסות לטרור, אלא שמשמרות המהפכה האיראניים משתתפים באופן פעיל בטרור, מממנים אותו ומקדמים אותו ככלי פוליטי. משמרות המהפכה האיראניים הם האמצעי העיקרי של הממשלה האיראנית לכוון וליישם את מסע הטרור הגלובלי שלה". טראמפ הוסיף כי "צעד זה שולח מסר ברור לטהרן כי לתמיכתה בטרור יש השלכות חמורות. נמשיך להגביר את הלחץ הכלכלי על איראן עד שהמשטר ינטוש את התנהגותו הממארת והבלתי חוקית".

ובתוך כך, סעודיה – יריבתה האזורית המושבעת של איראן – בירכה הבוקר על החלטתו של הנשיא טראמפ. על פי הדיווח שהובא בסוכנות הידיעות הסעודית הרשמית וא"ס, מקור בכיר במשרד החוץ הסעודי אמר כי מדובר בהחלטה מעשית "המתרגמת את דרישותיה החוזרות ונשנות של הממלכה מהקהילה הבינלאומית בדבר הצורך להיאבק בטרור הנתמך על ידי איראן". הבכיר הסעודי הדגיש כי על הקהילה הבינלאומית לנקוט בעמדה תקיפה מול התפקיד שממלאים משמרות המהפכה בערעור הביטחון והשלום הבינלאומיים.

תגיות:איראןחסן רוחאניתוכנית הגרעין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה