חדשות בארץ

מלצר אסר על כלי התקשורת לראיין פוליטיקאים במהלך יום הבחירות

יו"ר ועדת הבחירות הוציא הוראה גורפת לערוצים השונים להימנע מראיונות עם פוליטיקאים ומועמדים לכנסת. בעשרות קלפיות התגלעו הבוקר שיבושים בשל היעדרם של חברי ועדות הקלפי

מלצר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)מלצר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, הוציא הוראה גורפת לערוצים השונים שלא לראיין פוליטיקאים ומתמודדים בבחירות לכנסת, מחשש למעבר על איסור עשיית תעמולה. פוליטיקאים שהוזמנו להשתתף בתוכניות בוקר קיבלו את הידיעה על האיסור. כך, לדוגמה, מועמד כחול לבן, גבי אשכנזי, הגיע כבר לאולפן של ערוץ 12 כדי להתראיין, אך בשל הוראתו של מלצר לא נכנס אליו. אתמול אסר יו"ר ועדת הבחירות על ערוץ 20 לשדר בשעה 19:00 ראיון שהוקלט מראש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

מלצר דחה הבוקר (שלישי) את עתירתו של מועמד איחוד מפלגות הימין, איתמר בן גביר, נגד פייסבוק. בן גביר ביקש מוועדת הבחירות לפעול להסרת חסימת פרופיל המשתמש שלו. כזכור, לפני מספר ימים חסמה פייסבוק את בן גביר בשל פוסט בו כתב "ימותו אלף מחבלים ולא תיפול שערה מראשו של חייל צה"ל".

מלצר ביסס את החלטתו על הקביעה כי אין בסמכותו להתערב בעניין. בן גביר הגיב על כך באומרו: "מוזר שבעתירה של אחמד טיבי דווקא הייתה סמכות לתת הוראות לפייסבוק ובמקרה של איתמר בן גביר אין סמכות. מוזר עוד יותר ששופטים שמתערבים בכל תחום מהתחומים במדינת ישראל קובעים דווקא בעתירות שלנו שאין להם סמכויות להתערב".

למעלה מ- 10,000 קלפיות נפתחו הבוקר ברחבי הארץ בשעה 07:00. מנכ"לית ועדת הבחירות, אורלי עדס, מסרה כי בעשרות קלפיות התגלעו שיבושים והם לא נפתחו בשל העובדה שחברי ועדות הקלפי לא הגיעו.

יו"ר ש"ס אריה דרעי הצביע הבוקר בקלפי ליד ביתו בשכונת הר נוף בירושלים. דרעי פתח את היום בתפילת שחרית סמוך לקברו של הרב עובדיה יוסף, יחד עם עשרות פעילים ועם הרב דוד יוסף. לאחר התפילה אמר דרעי על קברו של הרב עובדיה יוסף: "כל מי שנמצא כאן, ובכל הארץ, הולכים לעשות את שליחותך בעזרת השם, ושלוחו של אדם כמותו. כשם שבחייך זכינו לקדש שם שמים, כך נזכה בעזרת השם היום למלא את שליחותך ולקדש שם שמים ולהחזיר עטרה ליושנה".

יו"ר אגודת ישראל, יעקב ליצמן, הצביע לפני שעה קלה בשכונת עזרת תורה בעיר. לאחר ששלשל את הפתק לקלפי, אמר ליצמן: "אנו מצביעים היום למען הצביון היהודי של המדינה, בשביל עולם התורה וכדי להגדיל את כוח היהדות החרדית שתוכל לעמוד על המשמר מפני אלו המנסים לפגוע בציבור החרדי ובזכויותינו. צאו להצביע ואין מקום לשאננות".

ראשי מפלגות נוספים שכבר הצביעו הם יו"ר כולנו משה כחלון, שהצביע בחיפה, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, שהצביע ביישוב נוקדים, ויו"ר הימין החדש, השרה איילת שקד, שהצביעה בתל אביב.

תגיות:איתמר בן גבירבחירות 2019חנן מלצר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה