חדשות בארץ

רגע האמת: הקלפיות נפתחו ברחבי הארץ

6,339,729 אזרחים בעלי זכות בחירה יוכלו להגיע אל 10,720 הקלפיות ברחבי הארץ ולממש את זכותם להצביע. הקלפיות יינעלו בשעה 22:00

(צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)(צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

הבחירות לכנסת ה- 21 יצאו לדרך: הקלפיות נפתחו הבוקר (שלישי) בשעה 07:00. בפנקס הבוחרים רשומים 6,339,729 אזרחים שהינם בעלי זכות בחירה. הם יוכלו להגיע אל 10,720 הקלפיות ברחבי הארץ ולבחור בין 40 הרשימות שמתמודדות בבחירות. הקלפיות יינעלו הערב בשעה 22:00. ביישובים קטנים, שמספר תושביהם אינו עולה על 350 איש, וכן בבתי חולים ובבתי סוהר, הקלפיות ייפתחו בשעה 08:00 ויינעלו בשעה 20:00. חיילי צה"ל החלו להצביע כבר שלשום וימשיכו בכך גם היום. בנציגויות ישראל בעולם הצביעו כבר לפני כשבועיים ב- 96 קלפיות שנפרסו ב- 77 מדינות.

שיטת הבחירות בישראל הינה יחסית-ארצית, כלומר מספר המושבים שכל רשימה מקבלת בכנסת הוא יחסי למספר המצביעים בעבורה. המגבלה היחידה היא אחוז החסימה, שהועלה במרץ 2014 ל- 3.25% מסך כל הקולות הכשרים. עד הכנסת ה- 13, אחוז החסימה עמד עד 1% בלבד מסך הקולות הכשרים.

במסגרת ההיערכות המשטרתית הנרחבת, יפעלו החל משעות הבוקר המוקדמות כ- 17,000 שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים, ולצדם גם אלפי מאבטחים אזרחיים. מרביתם יתפרסו במוקדי ההצבעה השונים על מנת לשמור על הסדר הציבורי והביטחון, ולהבטיח את קיום ההליך הדמוקרטי באופן תקין ובהתאם לחוק.

התפטרותו של יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, בנובמבר האחרון מתפקיד שר הביטחון החלה את גלגולו של כדור השלג שהביא להחלטה על הקדמת הבחירות. ב- 24 בדצמבר הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו לראשי הקואליציה על החלטתו לפזר את הכנסת.

נתניהו, רעייתו שרה ובניהם אבנר ויאיר יגיעו בשעה 10:30 לבית הספר פולה בן גוריון בירושלים כדי לממש את זכותם להצביע. יו"ר כחול לבן, בני גנץ, ואשתו רויטל יצביעו בעיר ראש העין, בה הם מתגוררים.

יו"ר תנועת ש"ס, אריה דרעי, החל את הבוקר בתפילת שחרית סמוך לקברו של הרב עובדיה יוסף, יחד עם עשרות פעילים ועם הרב דוד יוסף. לאחר מכן הצביע דרעי בקלפי ליד ביתו בשכונת הר נוף בירושלים. יו"ר אגודת ישראל, יעקב ליצמן, יצביע בשעה 8:30 בקלפי בשכונת עזרה תורה בעיר. יו"ר דגל התורה, משה גפני, יצביע באותה שעה בקלפי בבני ברק.

תגיות:קלפיותבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה