חדשות בעולם

זעזוע נוסף בממשל טראמפ: גם ראש השרות החשאי הודח מתפקידו

בתוך פחות מיממה לאחר שפיטר את מזכירת ביטחון המולדת, הנשיא טראמפ הורה לפטר גם ראש השרות החשאי שלו. גורם בכיר בממשל: "טיהור כמעט שיטתי" במשרד לביטחון המולדת

לוגו השירות החשאי של ארצות הברית (צילום: שאטרסטוק)לוגו השירות החשאי של ארצות הברית (צילום: שאטרסטוק)
אא

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הדיח את ראש השרות החשאי של ארצות הברית, רנדולף אלס – כך דווח הערב (שני) ברשת CNN האמריקנית.

מפי כמה גורמים בכירים בממשל האמריקני שמסרו ל-CNN, הנשיא טראמפ הורה לראש סגל הבית הלבן (בפועל), מייק מולבני, לפטר את מי שאחראי על ביטחונו האישי של הנשיא ושל חברי ממשלת ארצות הברית.

נכון לשעה זו, בבית הלבן סירבו בתוקף להתייחס לידיעה, ומשכך הנסיבות בנוגע להתפטרותו הן בגדר מסתוריות. עם זאת, לאור היותו של השירות מוכפף למחלקה לביטחון המולדת, אחד הגורמים בממשל מיהר לתאר את פיטוריו של אלס כ"טיהור כמעט שיטתי" במשרד לביטחון המולדת, זאת לאחר שמזכירת המחלקה פוטרה מוקדם יותר, היום. במשרד לביטחון המולדת סירבו גם להתייחס לדברים.

כזכור, היום הודיע הנשיא טראמפ בחשבון הטוויטר שלו כי הוא פיטר את מזכירת ביטחון המולדת של ארצות הברית, קירסטן נילסן. בהודעת הפיטורין של נילסן נאמר כי פיטוריה ייכנסו לתוקפם ביום רביעי. בדיווח של הניו יורק טיימס נטען כי נילסן נפגשה עם הנשיא טראמפ לשיחת הבהרה "לבבית", אולם הנשיא דרש ממנה להתפטר מכהונתה. לפי הדיווח, נילסן לא השתהתה ומייד לאחר הפגישה היא הגישה את התפטרותה.

סאל הינו קצין לשעבר בצבא ארצות הברית, בדרגת מייג'ור גנרל. במהלך שירותו הוא עוטר במדליית השירות המצוין של הצי, פעמיים בלגיון ההצטיינות כולל אות V לאומץ לב על תקופת שירותו כמפקד להק 11, ושלוש פעמים במדליית האוויר. במרץ 2012 החל את שירותו בממשלת ארצות הברית, כשהוא מתמנה לסגן עוזר ראש מחלקת פעולות אוויר וים של סוכנות המכס והגנת הגבולות של ארצות הברית. בינואר 2013 קודם לתפקיד עוזר ראש המחלקה. ב-2016 הוא מונה לקצין המבצעים וסגן ראש סוכנות המכס והגנת הגבולות של ארצות הברית. ב-25 באפריל 2017 מונה סאל לראש השירות החשאי של ארצות הברית.

פיטוריו של ראש השירות החשאי הינו ה-19 במספר של אישים שפרשו או הודחו במהלך נשיאותו של דונלד טראמפ. נוסף על כן, נילסן הינה השרה השביעית במספר שמתפטרת. רק בחודש דצמבר התפטר מזכיר ההגנה, ג'יימס מאטיס, בעקבות אכזבתו מהמדיניות שהוביל הנשיא להוצאת הכוחות האמריקניים מסוריה. במרץ 2018 הדיח הנשיא את מזכיר המדינה, רקס טילרסון, לאור חילוקי דעות קשים בין השניים.

תגיות:פיטוריןממשל טראמפהשירות החשאי של ארצות הברית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה