חדשות בארץ

גפני בעצרת ההמונים: "הנושא של בית המשפט נמאס עלינו"

בכנס תמיכה המוני של מפלגת יהדות התורה בבני ברק, בכירי המפלגה עמדו על האיום הקיומי הנשקף לציבור החרדי, ועל חשיבות ההצבעה למפלגות החרדיות. ליצמן: "אסור שיהיה רפיון. גם בג"ץ וגם לפיד מנסים לפרוץ את השבת"

יו"ר ועדת הכספים, משה גפני (צילום: נועם רווקין פנטון, פלאש 90)יו"ר ועדת הכספים, משה גפני (צילום: נועם רווקין פנטון, פלאש 90)
אא

היהדות החרדית הליטאית התכנסה הערב (שני) בשכונת רוממה בירושלים למפגן תמיכה ענק במפלגת יהדות התורה, בהשתתפותם של הרב חיים קנייבסקי והאדמו"ר מגור. בכירי המפלגה, שהתייצבו באירוע, עמדו על חשיבות ההצבעה האסטרטגית למפלגות החרדיות.

"הנושא של בית המשפט נמאס עלינו", פתח חבר הכנסת ויו"ר ועדת ועדת הכספים, משה גפני. "המציאות הזו שפעם אחרי פעם אחרי פעם הכנסת מחוקקת חוק חמש פעמים ואז מגיעים כמה אנשים שיושבים בבית המשפט ומחליטים - איש לא בחר בהם. נצטרך לחוקק את פסקת ההתגברות שבית המשפט לא יוכל לעשות מה שהוא רוצה", אמר גפני והדגיש כי "נחליט בסיעה שזה יהיה תנאי בל יעבור (לכניסה לקואליציה)".

"אני לא זוכר עוד מערכת בחירות כ"כ קשה וכ"כ בעייתית", ציין גפני. "אנחנו באמצע מלחמה על השבת ועל זה שמדינת ישראל תהיה מדינה יהודית. מי היה מאמין שנצטרך להעביר חוק שיהודי חרדי יוכל להתקבל לעבודה גם אם הוא לא עובד בשבת?", תהה.

סגן שר הבריאות ויו"ר יהדות התורה, יעקב ליצמן, אמר: "היהדות החרדית נאבקת על קיומה. כל מה שעשה לנו לפיד - הוא לא מפסיק עד לרגע זה. בשבת קודש לא נשאר מהסטטוס-קוו כלום. נתקן את זה, שלא תהיה עבודה ברכבת ולא שום גשרים בעזרת השם. נמנע את הכל".

סגן השר ליצמן הזהיר מפני השאננות החרדית, ואף הפציר בנוכחים לפעול להגדלת כוחה של יהדות התורה: "אסור שיהיה רפיון. גם בג"ץ וגם לפיד - כולם מנסים לפרוץ את השבת, גם בתחבורה ציבורית, בכל דבר". הוא חזר והדגיש כי "לא נלך עם גנץ והרשימה שלו - לא עם לפיד, ולא בלי לפיד. לא ניקשר איתם ולא נלך איתם. לא יעזרו לו שום מסרים - לא סמויים ולא גלויים".

בתוך כך, ביהדות התורה מחדדים את המסרים כי "יש כאלה שלא רואים שלפיד מתחבא מאחורי גנץ. הרוטציה מבלבלת אותם, ואז הם לא מבינים את חשיבות ההצבעה למפלגה חרדית ומתנדבים להציל את נתניהו. חייבים לעצור את המגמה הזו". בסרטון שהופץ על ידי המפלגה ואשר מציג את מוקדי פניות הציבור הפופולריים בציבור החרדי, נאמר: "למי החרדים העצמאיים יתקשרו בעת צרה? לשמולי? לפייגלין?".

תגיות:יהדות התורהמשה גפנייעקב ליצמןבג"ץבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה