חדשות בארץ

דיווח: החלה שביתת הרעב של האסירים הפלסטינים

לאחר שאתמול הודיעו על דחייתו, משרד ההסברה הפלסטיני הודיע על חידוש שביתת הרעב עד שיכובדו דרישותיהם

כוחות השב"ס של כלא קציעות, בכוננות (צילום: דוברות השב"ס)כוחות השב"ס של כלא קציעות, בכוננות (צילום: דוברות השב"ס)
אא

משרד ההסברה של האסירים הפלסטינים הודיע אחר הצהריים (שני) כי 150 אסירים ביטחוניים המוחזקים בבתי הכלא בישראל, החלו בשביתת הרעב – כך דווח הערב בתקשורת הפלסטינית.

מוקדם יותר מסר משרד ההסברה של האסירים של האסירים כי "אנו מדגישים בפני אחינו האסירים ובני עמנו הפלסטיני כי אנו קרובים להיכנס לשביתה יותר מכל אפשרות אחרת. השעות הקרובות הן מכריעות נוכח ההתעקשות של הכיבוש והנהלת שב"ס". בימים הקרובים השביתה צפויה להתרחב והיא תכלול אסירים נוספים.

בהצהרה שמסר הבוקר מוסא דודין, חבר הלשכה המדינית של חמאס והחראי על תיק האסירים בארגון, אמר: "חמאס מוכן ללכת רחוק למען חירות האסירים ומניעת הפגיעה בהם. מזה 72 שעות נערך משא ומתן אינטנסיבי בניסיון לפתור את המשבר ולמצוא פתרונות, מבלי ללכת לשביתה. חמאס עדכן את ישראל כי פגיעה בסוגיית האסירים תתבטא במצב הביטחוני באזור". בריאיון שהעניק לאתר "קודס אל-אח'באריה", דודין האשים את ישראל ב"ניסיונות מכוערים" במטרה לעקוף את המחיר של שחרור החיילים השבויים בעזה. לדברי דודין, חמאס הודיע שהזלזול הישראלי בדרישותיהם עלול לגרור התדרדרות ביטחונית באזור.

כזכור, דרישות האסירים מממשלת ישראל הם: הסרת שבשי הקליטה הסלולארית באגפים הביטחוניים של חמאס; אפשור ביקור משפחות פעמיים בחודש; הסרת הסנקציות על אסירי כלא קציעות וכלא רמון; הענקת טיפול רפואי הולם לאסירים שנפצעו בעימותים; החזרת הצפייה ב-7 ערוצי טלוויזיות; החזרת רף הסכום המרבי לקניות בקנטינה מ-800 שקל ל-1200 שקל; החזרת הטיולים בכל אגפי הכלא;

גורמים בחמאס איימו היום כי אם לא יושגו הסכמות לגבי הדרישות שהוצגו, האסירים יחריפו את המצב בתוך בתי הכלא – ומחוצה להם. יש להניח כי צמרת חמאס איננה מעוניינת בהסלמה זאת לאור הסכם הרגיעה שהושג בעמל רב על ידי המשלחת המצרית ושליח האו"ם, ניקולאי מלדאנוב.

בתוך כך, מוקדם יותר היום דווח כי בין צוות המשא ומתן נמנה רוצח השר רחבעם זאבי (גנדי) הי"ד, אחמד סעדאת, מי שכיהן כראש ארגון החזית העממית לשחרור פלסטין. גורמים בארגון החמאס מסרו כי בשב"ס המתינו להחלטת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, והשר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, שאמורים היו לתת לשרות בתי הסוהר ייפוי כוח לדון עם מנהיגי האסירים.

תגיות:חמאסאסירים פלסטיניםשביתת רעב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה