חדשות בעולם

טלטלה בממשל טראמפ: השרה לביטחון המולדת התפטרה

גל הפיטורים וחוסר היציבות בממשל האמריקני נותן את אותותיו כשהפעם השרה לביטחון המולדת נאלצה להתפטר בעקבות חילוקי דעות עם הנשיא טראמפ לנוכח המשבר בגבול מקסיקו

לוגו המחלקה לביטחון המולדת של ארצות הברית, בחזית הבניין (צילום: שאטרסטוק)לוגו המחלקה לביטחון המולדת של ארצות הברית, בחזית הבניין (צילום: שאטרסטוק)
אא

מזכירת ביטחון המולדת של ארצות הברית, קירסטן נילסן, התפטרה מתפקידה – כך הודיע היום (שני) נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ. טראמפ מסר כי שימלא את מקומה הוא קווין מקאלינן, המכהן כממונה על סוכנות המכס והגנת הגבולות. בהודעתה של נילסן נאמר כי פיטוריה ייכנסו לתוקפם ביום רביעי.

על פי פרסומים ברשת CNN האמריקנית, מקורב לנילסן טען כי היא לא התפטרה מרצונה וכי הופעל עליה לחץ לעשות זאת, אולם לא מסר מי אלו הגורמים שהפעילו עליה לחץ. בניגוד לדיווחים אחרים, המקורב הדגיש כי נילסן "נלחמה או התרפסה" בפני גורמים אלה כדי להמשיך בכהונתה.

בדיווח אחר שהובא באתר "פוליטיקו" האמריקני, גורם בכיר בממשל טראמפ טען כי גורמים רמי דרג בבית הלבן זימנו את נילסן לפגישת הבהרה בה הוטח בה ביקורת נוקבת אודות העלייה החדה בפלישתם ומעצרם של הזרים בגבול ארה"ב-מקסיקו. לדברי אותו גורם, נילסן לא נלחמה כלל להישאר בתפקידה, והיא העדיפה להתפטר. בדיווח של הניו יורק טיימס נטען כי במהלך אחת השיחות עם צמרת הממשל, היא נפגשה עם הנשיא טראמפ. בשיחה עם הניו יורק טיימס, הדגישו הגורמים כי השיחות עם הנשיא היו "לבביות" ומכילות, אולם הנשיא דרש ממנה להתפטר מכהונתה. לפי הדיווח, נילסן לא השתהתה ומייד לאחר הפגישה היא הגישה את התפטרותה.

בדיווחים בתקשורת האמריקנית הובא כי במהלך שיחות פרטיות שניהלו הנשיא טראמפ וסטיבן מילר, יועצו הבכיר לענייני הגירה, הרבו השניים למתוח ביקורת על התנהלותה בנוגע למשבר בגבול המקסיקני. היא הואשמה באי-יכולת לאתר פתרונות יצירתיים להגברת הביטחון בגבול. מי שעמד נגד עמדתם הביקורתית של הנשיא ויועצו, היה המזכיר לביטחון המולדת הקודם, ג'ון קלי, מי שכיהן עד לאחרונה כראש סגל הבית הלבן והודח אף הוא מצוות ממשל טראמפ.

כזכור, בשבועות האחרונים מרבה הנשיא להביע ביקורת חריפה על העלייה המסתמנת במספר המהגרים החודרים באופן בלתי חוקי לתחומי ארצות הברית, דרך גבול מקסיקו. על פי הנתונים, רק בחודש פברואר לבדו חצו יותר מ-76 אלף מהגרים לא חוקיים את גבול מקסיקו - הנתון הגבוה ביותר ב-11 השנים האחרונות. יש לזכור כי כבר לפני כשנה, חצי שנה לאחר כניסתה לתפקיד, נילסן ניסחה מכתב התפטרות, בעקבות אי שביעות הרצון מתפקודה, תוך שהיא מתעמתת עם דוברת המשרד שבראשותה.

מחליפה של נילסן, הממונה על הגנת הגבולות, התייחס במהלך השבוע שעבר לזינוק במספר המהגרים הלא חוקיים וקבע כי המצב הגיע ל"נקודת שבירה". זאת אף זאת, בביקור משותף של הנשיא האמריקני עם המזכירה נילסן, שנערך בשבוע שעבר על הגבול, אמר טראמפ: "זה גל עצום וזה מכריע את מערכת ההגירה שלנו. אנחנו לא יכולים לקבל אתכם. ארצנו מלאה".

נילסן, בת ה-46, מונתה בדצמבר 2017 לתפקיד מזכירת ביטחון המולדת. נילסן היא עורכת דין בהכשרתה. קודם כניסתה לתפקיד הנוכחי, כיהנה כסגנית ראש סגל הבית הלבן תחת ג'ון קלי. קודם לתפקיד סגניתו של קלי, כיהנה כראש הסגל של קלי בעת שהאחרון כיהן כראש המחלקה לביטחון המולדת.

פיטוריה של נילסן הינם ה-19 במספר של אישים שפרשו או הודחו במהלך נשיאותו של דונלד טראמפ, והינה השרה השביעית במספר שמתפטרת. רק בחודש דצמבר התפטר מזכיר ההגנה, ג'יימס מאטיס, בעקבות אכזבתו מהמדיניות שהוביל הנשיא להוצאת הכוחות האמריקניים מסוריה. במרץ 2018 הדיח הנשיא את מזכיר המדינה, רקס טילרסון, לאור חילוקי דעות קשים בין השניים.

תגיות:ממשל טראמפקירסטן נילסןגבול מקסיקו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה