חדשות בארץ

נתניהו: "לא יהיה חוק צרפתי"

בראיון לערוץ 12, הבהיר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי אין בכוונתו לקדם אחרי הבחירות את החוק הצרפתי או לשנות את חוק החסינות באופן שתימנע העמדתו לדין

נתניהו (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)נתניהו (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו המשיך גם הבוקר (שני) בבליץ הראיונות לתקשורת שהוא מעניק ביממה האחרונה. בראיון לניב רסקין בחדשות הבוקר של ערוץ 12, דחה נתניהו את הטענות כי לאחר הבחירות הוא מתכוון להעביר את החוק הצרפתי או לשנות את חוק החסינות באופן שימנע את העמדתו לדין: "לא יהיה חוק צרפתי, וגם אין לי שום כוונות לעשות שינוי בחוק החסינות או בחוק כל שהוא. זה ספינים".

נתניהו תקף את בכירי כחול לבן על ההאשמות שהטיחו נגדו בפרשת הצוללות: "יש רצף של מסמכים שמוכיחים בעליל מה שאנחנו יודעים. אמרתי שמי שצריך היה לדעת – יודע. שר הביטחון [לשעבר משה יעלון] אמר שאינו יודע? אני לא בטוח. יש אגף במשרד הביטחון שמטפל וטיפל בזה ועדכן את כולם. לכן הכל קשקוש. גם היועץ המשפטי אמר כך, וחזר וטרח להגיד את זה. אין להם מה להגיד, הם אינם יודעים איך לעמוד מול ההישגים שלנו, לכן הם כל הזמן מפריחים בלונים – מניות, צוללות, בוטים. אין להם באמת תוכנית מעשית. הם רוצים להסתיר שהם שמאל".

"גנץ אמר שזה החודש הקשה בחייו – כל שעה שלי כראש ממשלה קשה מהחודש הזה", אמר נתניהו. "הוא לא עומד בלחץ. הוא יכול להיות רמטכ"ל סביר – מי אמר שהוא יכול להיות ראש ממשלה? הוא [לפיד] יכול להיות פרזנטור מצוין – מי אמר שהוא יכול להיות שר אוצר?".

נתניהו ציין כי גנץ – כמו "רובם המכריע של אנשי השמאל", כלשונו – הוא פטריוט הרוצה בטובתה של מדינת ישראל: "אני חושב שהם טועים, דרכם שגויה מן היסוד".

בהתייחסו לסוגיית החלת הריבונות על יהודה ושומרון, אותה העלה שלשום בראיון עם רינה מצליח ב"פגוש את העיתונות", הבהיר ראש הממשלה כי אמר שהוא מתכוון לספח בהדרגה את כל נקודות ההתיישבות היהודית. בתשובה לשאלה מדוע לא עשה זאת עד כה, ענה נתניהו: "למה זה לקח לי שנתיים עם נשיא כל כך ידידותי לקבל את ההכרה ברמת הגולן? זה לוקח זמן. אני מעדיף לעשות את זה עם הסכמה. אני דיברתי על כך עם הנציגים של הנשיא טראמפ, אמרתי להם: לדעתי, אין מנוס מזה, אני חושב שזה גם נכון. אבל זה יהיה, זה לא דבר שאני בישלתי לבחירות".

נתניהו הוסיף כי בתקופת ממשל אובמה הוא נאלץ לעמוד ב"לחץ אדיר", כלשונו: "ממשל אובמה אמר לי: 'אפילו לא לבנה אחת', אז ברוך השם התגברנו על זה. מהשלב של הבלימה עברנו לשלב של בנייה משמעותית, ועכשיו נעבור לשלב של החלת החוק על היישובים, לא אמרתי מעבר לזה. אני מעדיף לעשות את זה בהדרגה עם הסכמה אמריקאית".

תגיות:בחירות 2019בנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה