חדשות מדע וטכנולוגיה

מתקרבת לנחיתה: "בראשית" ביצעה בהצלחה תמרון נוסף סביב הירח

התמרון נועד לקרב את החללית אל פני הירח ולהכין אותה לביצוע הנחיתה על הכוכב במסלול הטוב ביותר. הנחיתה אמורה להתרחש ביום חמישי

הירח ממרחק 550 ק"מ (צילום: "בראשית", SpaceIL והתעשייה האווירית)הירח ממרחק 550 ק"מ (צילום: "בראשית", SpaceIL והתעשייה האווירית)
אא

החללית הישראלית "בראשית" ביצעה הבוקר (שני) בשעה 07:48 תמרון מוצלח נוסף סביב הירח. במהלך התמרון פעלו מנועיה של החללית 36 שניות והיא שרפה כ- 6 ק"ג של דלק.

לחללית צפויים עוד 3 תמרונים סביב הירח לפני נחיתתה עליו, שאמורה להתבצע ביום חמישי הקרוב בסביבות השעה 23:00. התמרונים נועדו לקרב את החללית אל פני הירח ולהכין אותה לביצוע הנחיתה במסלול הטוב ביותר. התמרון האחרון הוריד את גובהה של האפולונה – הנקודה הרחוקה מפני הירח במסלולה של "בראשית" – מ- 750 ק"מ ל- 250 ק"מ. גובה זה הפך בפועל לפרילונה – הנקודה הקרובה לפני הירח. כעת נמצאת החללית במסלול אליפטי, בגובה של 211 ק"מ על 467 ק"מ מפני הירח.

אתמול לפנות בוקר, בשעה 04:36, ביצעה "בראשית" בהצלחה תמרון ראשון סביב הירח עצמו, וזאת לאחר שביום חמישי שעבר היא השלימה את התמרון הקריטי ביותר במסעה – "תמרון הירח", שנועד ללכוד אותה בכוח הכבידה של הירח. בתמרון אתמול, הצוותים בחדר הבקרה של התעשייה האווירית ביהוד הפעילו את כל מנועיה של החללית למשך 271 שניות, על מנת לבלום את החללית בעוצמה הגבוהה ביותר שנעשתה עד כה. במהלך זה נשרפו כ- 55 ק"ג של דלק. באמצעות התמרון, גובהה של האפולונה – הנקודה הרחוקה מפני הירח – הורד מ- 10,400 ק"מ ל- 750 ק"מ בקירוב.

עמותת SpaceIL והתעשייה האווירית, האחראיות על המיזם השאפתני של "בראשית", ממשיכות בתרגול תרחישים ובביצוע סימולציות שונות לקראת הנחיתה.

תגיות:החללית בראשיתהירח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה