חדשות בארץ

כחלון: "פייגלין הוא אסון חברתי למדינת ישראל"

יומיים לפתיחת הקלפיות ושר האוצר, משה כחלון, עולה למתקפה כנגד משה פייגלין. כחלון: "לא אהיה בממשלה שפייגלין הוא שר האוצר שלה"

שר האוצר, משה כחלון (צילום: פלאש 90)שר האוצר, משה כחלון (צילום: פלאש 90)
אא

שר האוצר ויו"ר כולנו, משה כחלון, הזהיר היום (ראשון) מפני העתיד הכלכלי הצפון בהיבחרו לכנסת של יו"ר זהות, משה פייגלין.

"אם חס וחלילה פייגלין יהיה שר האוצר, זה אסון חברתי למדינת ישראל. לא אהיה בממשלה שפייגלין הוא שר האוצר שלה", הסביר שר האוצר בריאיון לקשת 12. "הולכות להיות שם הצבעות נגד השכבות החלשות, מעמד הביניים והזוגות הצעירים", הזהיר.

"אתה מבין שהסכנה הגדולה היא שנתעורר ביום רביעי בבוקר כשפייגלין שר האוצר? תקום ממשלה אנטי חברתית, בלי חמלה. פייגלין אומר, ואני מאמין לו: "אמחק את כל קצבאות הביטוח הלאומי, אמחק את רשת הביטחון הסוציאלי ואפסיק את מעונות היום, המחיר למשתכן ונקודות הזיכוי לזוגות צעירים", היצר כחלון. לדבריו, "אנחנו נעבור מחמלה חברתית-כלכלית לאכזריות חברתית-כלכלית בממשלה עם אנשים אנטי חברתיים כמו סמוטריץ', פייגלין ובנט".

יו"ר כולנו אף מתח ביקורת חריפה על הקמפיין שמוביל ראש הממשלה ויו"ר הליכוד, בנימין נתניהו, במטרה לשאוב קולות ממפלגות הימין הקטנות. "הציבור כבר מבין שהבחירות הוכרעו ושמי שהולך להרכיב את הממשלה זה שלטון הימין. כל הגוועלד הזה הוא לא געוואלד אמיתי, זה פשוט לקחת עוד מנדטים".

בהתייחס להמלצה בפני הנשיא, לאחר הבחירות, על בנימין נתניהו, יו"ר כולנו שב והצהיר כי הוא ימליץ על נתניהו זאת מאחר ו"מן הסתם יהיה לו את הגוש הגדול". לדבריו, "המספרים מוכיחים שהליכוד תרכיב את הממשלה הבאה. הממשלה שהייתי בה ארבע שנים היא ממשלה טובה, עשינו דברים יפים". כחלון הוסיף כי "גנץ בכלל לא בסיפור, לא יעזור כלום. אני איש המחנה הלאומי, לא איש שמאל. אם גנץ ייכנס לממשלה עם קווי יסוד סבירים, אין שום בעיה", הסביר.

בהתייחס לכישלונותיו שלו בעת שכיהן כשר אוצר, אמר כחלון: "אתה מבין, שואלים את שר האוצר אם יש חמאה או אין חמאה. למה לא שואלים את גנץ וביבי על החמאה? להם אין אחריות על המדינה? כשאין חמאה זה כחלון. החמאה שאשתך שלחה אותך לקנות, זה הכי פחות חשוב. לכן הציבור מבין שצריך שר אוצר חברתי".

בסיכום דבריו, שר האוצר אמר כי אם לא ייכנס לכנסת הוא יפרוש מהחיים הפוליטיים. "אתן את המפתחות של הרכב הממשלתי ואעלה על אוטובוס לחיפה, אסע הביתה. אם הציבור לא רוצה אותי אני בבית, ממש לא יקרה שום דבר, הכל בסדר", אמר.

בתוך כך, בריאיון שהעניק יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, תקף את הקמפיין שמוביל נתניהו ואשר מסכן את מפלגות הימין הקטנות. בריאיון לקשת, אמר: "ראש הממשלה זה 'הקוזק הנגזל' האולטימטיבי. פעם זה 'הערבים נוהרים באוטובוסים לקלפיות' ופעם זה 'שלטון הימין בסכנה'. זו חזרה על אותו התרגיל. אין שום סכנה. גוש הימין עומד על 68-67 מנדטים. זו אותה הגברת בשינוי אדרת. אני חושב שזה רצון טבעי של הליכוד להביא כמה שיותר מנדטים, אבל מניח שהציבור מבין שזו אזעקת שווא".

גם יו"ר הימין החדש, נפתלי בנט, הצטרף לביקורת נגד ההסתערות של מפלגת הליכוד על מצביעי גוש הימין. "קמפיין הגוועלד שהתחיל נתניהו נועד להפיל את מפלגות הימין הקטנות", אמר. לדברי בנט, הניסיונות של הליכוד למשוך אליו את כל מצביעי הימין, עלולים להעיד על מגעים להקמתה של ממשלת אחדות בין הליכוד לכחול לבן. "זה מאותת שהולכים לממשלת גנץ-נתניהו, כדי לקבל את המדינה הפלסטינית שטראמפ מכין", טען.

תגיות:משה כחלוןמשה פייגליןבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה