התבוללות

גזר הדין לגבר שהכה את אשתו עד לאשפוז פעמיים: 5 חודשי מאסר על תנאי

תושב השטחים הורשע בשני מקרים של תקיפה הגורמת חבלה של ממש כלפי אשתו לשעבר

  • ב' ניסן התשע"ט
אא

5 חודשי מאסר על תנאי נגזרו על ידי בית משפט השלום בירושלים על תושב השטחים שהורשע בשני מקרים של תקיפה וחבלה כלפי אשתו דאז, כך פורסם בכתבתה של עו"ד לילך דניאל באתר "תקדין".

הנאשם הודה בשתי עבירות. במקרה הראשון, הכה את אשתו עד שנאלצה להתאשפז בעקבות איבוד הכרה, הקאות, כאבים באזור הבטן ופציעות נוספות. במקרה השני, גרר את אשתו ברחבי הבית, הפיל אותה והכה אותה עד איבוד הכרה, כל זאת – לעיני ילדיהם הקטינים. גם לאחר מקרה זה אושפזה האישה כשהיא סובלת מחבלות.

העונש שנגזר על הנאשם הינו 5 חודשי מאסר על תנאי, קנס בסך 7000 ₪ והתחייבות על סך 2000 ₪ שלא לעבור שוב עבירות אלימות. את העונש גזר נשיא בית משפט השלום בירושלים, השופט אביטל חן.

לדברי נשיא בית המשפט, הסיבה לעונש הקל, שניתן, לדבריו, "בלב לא קל", היא העובדה שחלפו 7 שנים מאז העבירה האחרונה בה הורשע. בנוסף, בני הזוג התגרשו לפני כ-6 שנים, ולדברי האישה שוררת ביניהם כיום מערכת יחסים תקינה סביב גידול ילדיהם המשותפים. האישה אף תיארה כי הנאשם מעניק לה ולילדיהם יחס טוב, סיוע ותמיכה. שני בני הזוג כבר נישאו מאז לבני זוג אחרים.

בנוסף, מאז העבירות הנידונות, לא הורשע הנאשם בעבירות אלימות אחרות, ובעברו רק הרשעה אחת נוספת בעניין שהיה בלתי חוקית. לא נפתחו נגדו תיקים פליליים מלבד התיק המדובר במשפט. בנוסף, לא ניתן היה להטיל על הנאשם ביצוע עבודות שירות, מכיוון שהוא תושב השטחים. אי לכך, אף שחומרת העבירות אותן ביצע היתה עשויה לחייב אותו בעונשי מאסר בפועל, החליט נשיא בית המשפט להטיל עליו רק מאסר על תנאי, כאמור.

עם זאת, נשיא בית המשפט ציין כי המעשים אותם ביצע הנאשם פוגעים בצורה ישירה בערך המוגן בעבירה של תקיפת בן זוג, כלומר בהגנה על ביטחונו האישי של הפרט ועל שלומו הגופני. בשל כך, כל אחד מן האישומים בהם הורשע הנאשם יכול היה להוביל לענישה של עד 10 חודשי מאסר, לולא הנסיבות המקלות.

שבויות – המחלקה למניעת התבוללות, לסיוע, דיווחים ותרומות:

טל' 073-2221333 או 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il

תגיות:התבוללותגבר מכה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה