חדשות יהדות

עיתון ’הארץ’ מציג: שנאת חרדים בחסות ערכי הליברליות

עיתון 'הארץ' שוב מגייס את הליברליזם כשהוא משווה את "רמיסת החברה הערבית" ל"טפילות" החרדית. היאך זה עולה בקנה אחד? ובכן, לעמוס שוקן הפתרונים

מו"ל עיתון ’הארץ’, עמוס שוקן ( צילום: אמיר לוי, פלאש 90)מו"ל עיתון ’הארץ’, עמוס שוקן ( צילום: אמיר לוי, פלאש 90)
אא

עיתון 'הארץ' שמתהדר בהיותו 'העיתון לאנשים שחושבים' שוב עולה בהסתה פרועה כנגד ציבור החרדים בישראל. במאמר מערכת שפרסם העיתון בסוף השבוע, נטען כי ציבור החרדים הם "טפילים".

"נתניהו מסתיר מהציבור את המחירים של בחירתו לקדנציה חמישית, שאותם ישלמו כל הישראלים", קובע 'הארץ'. "הרחבת הטפילות החרדית, רמיסת החברה הערבית, העמקת סתימת הפיות, ריסוק רשויות החוק והמשפט והצדקת השחיתות כדרך חיים".

זאת אף זאת, 'הארץ' גם מאשים את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ב"עוניים" של ציבור החרדי. "הקצבאות הנדיבות והפטור מלימודי ליבה הופכים את החרדים לנתמכי סעד, בנוסף לאובדן התוצר".

האטימות וההתבצרות של עיתון הארץ בעמדותיו הלא-ליברליות, ניתן לראות ב"הסבר" שמעניק מו"ל 'הארץ', עמוס שוקן, למאמר המקומם: "‏‎‎חברים, let’s face it. (בואו נתייחס למציאות, א.פ) גם לא שירות צבאי שאחרים עושים בעבורם, ולא עבודה, שאחרים עושים בעבורם. גם לדרוש את הדברים וגם להזדעזע מכך שמכנים את זה טפילות זה קצת מרחיק לכת. יש חרדים שמשרתים ועובדים וזה יפה, אבל לדעתי ההכללה מוצדקת".

שוקן אף סיפק הצצה מרתקת לעולם האנלוגיה המודרנית שלו: "טפילות אינה השוואה לבעלי חיים נחותים. לדעתי המילה הזאת משמשת במקום שהיא מתארת טפילות: צמח, חי או אדם".

אין דבר שמתיר השתלחות והסתה פרועה כנגד ציבור לומדי התורה. נקודה. אבל כתשובת המשקל לפופוליסטיות לגבי הציבור החרדי, שרק גואה ברשתות החברתית, נבהיר כי הטענה איננה מחזיקה מים. מאז הרבעון הראשון של שנת 2015, אז נקבע היעד של 63% עד שנת 2020 לשילוב גברים חרדים בשוק העבודה, שיעור ההשתתפות בעבודה של גברים חרדיים (מועסקים ובלתי מועסקים) עומד על 50.7% לעומת 81% בכלל האוכלוסייה בגילים 25 עד 64 – והלמ"ס טוען כי הוא רק מטפס.

תגיות:חרדיםהסתהעיתון הארץעמוס שוקן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה