חדשות בארץ

לראשונה בארץ: מעבר חצייה תלת-ממדי

מעבר החצייה הייחודי, שהותקן בעיר אשקלון, עשוי מחומר השומר על עמידות למשך שנים. עיריית אשקלון: "פתרון חדשני, יצירתי ונגיש שישפר את בטיחות הולכי הרגל"

מעבר חצייה תלת-ממדי שהותקן בעיירה איזפיורזור באיסלנד (קרדיט: שאטרסטוק)מעבר חצייה תלת-ממדי שהותקן בעיירה איזפיורזור באיסלנד (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

עיריית אשקלון התקינה לאחרונה מעבר חצייה תלת-ממדי ברחוב ההסתדרות בעיר, מול בית החולים "ברזילי". מעבר חצייה זה הוא הראשון מסוגו בישראל. הוא עשוי מחומר ייחודי, השומר על עמידות למשך שנים. המעבר נראה למרחוק, ונועד בכך לאותת לנהגים להגביר את ערנותם וזהירותם בהתקרבם אליו. מעיריית אשקלון נמסר כי "מדובר על פתרון חדשני, יצירתי ונגיש שישפר את בטיחות הולכי הרגל בפרט והמשתמשים בדרך בכלל".

ראש העיר תומר גלאם, המשמש גם כיו"ר המטה העירוני לבטיחות בדרכים, כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "אנו משקיעים משאבים רבים וחושבים כל העת כיצד לצמצם את מספר הנפגעים בתאונות הדרכים בעיר, וכבר כעת אנחנו במגמת ירידה". גלאם הוסיף כי מדובר בפיילוט, וכי בהמשך יותקנו מעברים נוספים מסוג זה ברחבי העיר: "אני מאמין שעם הפתרון החדשני שהבאנו לעיר נזכה לראות עוד פחות תאונות ופחות נפגעים".

מעבר החצייה התלת-ממדי נוסה בשנים האחרונות בערים במדינות שונות ברחבי העולם, בין היתר בהודו ואיסלנד, צרפת וגרמניה, קנדה, יפן וסין. הרעיון העומד מאחוריו הוא ליצור בפני הנהגים אשליה אופטית של מכשול, שתגרום להם להאט את מהירותם. יש לציין, עם זאת, כי מידת יעילותם של מעברי החצייה החדשניים לעומת המעברים הרגילים טרם זכתה לאישוש. מחקר של אנשי אקדמיה בפורטוגל, שהתפרסם בתחילת השנה, לא הצליח להגיע למסקנות חותכות בנושא.

תגיות:אשקלוןמעבר חצייה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה