חדשות בארץ

עונשי מאסר לדייגים עזתים שהבריחו חומרי נפץ לרצועה

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר עונשי מאסר על דייגים שהבריחו מאות קילוגרמים של חומרי נפץ ממצרים לרצועת עזה

דייגים בעזה, אילוסטרציה (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)דייגים בעזה, אילוסטרציה (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)
אא

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר היום (ראשון) עונשי מאסר של 8 ו- 13 שנים על שני דייגים מעזה, שהורשעו בהברחתם ממצרים לעזה של חומרי נפץ במשקל כולל של מאות קילוגרמים.

על פי כתב האישום, שני הדייגים – ממדוח בכר וחמיס עראישי – קשרו קשר עם פאדי בכר, שמשפטו עדיין מתנהל. במסגרת קשר זה, הם הבריחו בסירה ממצרים לרצועת עזה עשרות שקים מלאים בחומרי נפץ, וכן שקים של טבק. 

בנוסף, במהלך שנת 2014 החליט עראישי לבצע פיגוע התאבדות, כשלצורך כך הצטייד ברימוני יד ותצפת על הגבול עם ישראל. במהלך מבצע "צוק איתן" הוא הבין שהמקום בו התכוון לבצע את הפיגוע כבר נחשף על ידי כוחות צה"ל, ולכן החליט לוותר על זממו.

הנאשמים הודו והורשעו במסגרת הסדר טיעון ב- 4 אישומים שונים, כל אחד לפי חלקו, בגין ביצוע עבירות נשק. בשלב הטיעונים לעונש, ביקשה עורכת הדין שירה חרל"פ, מפרקליטות מחוז דרום, מבית המשפט להטיל על הנאשמים עונשי מאסר משמעותיים ולקנוס אותם בסכומים גבוהים, וזאת בשל חומרת העבירות בהן הואשמו. היא הוסיפה כי עבור בצע כסף הבריחו הנאשמים חומרי נפץ, באמצעותם מייצרים המחבלים אמצעי לחימה המשמשים לפיגועי טרור כנגד חיילים. בכך סייעו הנאשמים להתחמשות ארגוני הטרור. 

בית המשפט המחוזי, בראשותו של השופט נתן זלוצ'ובר, קיבל את עמדת הפרקליטות. על עראישי הוטל עונש של 13 שנות מאסר בפועל, ועל בכר הושת עונש של 8 שנות מאסר בפועל. בנוסף לכך, נגזרו על הנאשמים עונשי מאסר על תנאי וכן קנס כספי בסך של 30,000 שקלים לכל אחד.

"עזה מהווה קרקע פורה לפעולות טרור נגד ישראל", נכתב בפסק הדין, "והארגונים השונים מאוחדים ברצון עקבי לשכלל את יכולות הפיגוע בישראל ועושים כל הניתן להצטייד בכלי משחית וחבלה לצורך כך, בנתיבי הברחה שונים ובכללם דרך הים. מאמצי רשויות הביטחון לסכל הברחות נשק אלה לא תמיד נושאים פרי, ופוטנציאל הסיכון הגלום במעשי הנאשמים הינו גבוה".

בתיק אחר, שנידון בבית המשפט המחוזי, נגזרו 23 חודשי מאסר על דייג עזתי נוסף. מוחמד ריאלה הורשע שניצל את הפלגותיו לצורכי דיג כדי לדווח לאחראי על הביטחון במשטרה הימית של החמאס – ב- 5 מקרים שונים – על תנועותיהן של ספינות צה"ל. הנאשם גם השתתף ב- 3 משטים שיצאו – במסגרת "צעדת השיבה" – מצפון הרצועה אל הים במטרה לחדור לעבר שטח ישראל. במהלך המשטים נתלו דגלי פלסטין והוצתו צמיגים. עבור כל אחד מהמשטים קיבל הנאשם סך של 100 שקלים ו- 25 ליטר בנזין. גזר הדין הושת על הנאשם לאחר שהודה והורשע במסגרת הסדר טיעון בביצוע עבירות של מתן שירות לארגון טרור ואיסור פעולה ברכוש טרור.

עורך הדין מסעד מסעד מפרקליטות מחוז דרום אמר בבית המשפט – בשלב הטיעונים לעונש – כי ריאלה ביצע את העבירות באופן סדרתי ומתוכנן, וכי המידע שהעביר לחמאס נועד לתת לארגון הטרור יתרון צבאי ובניית תשתיות לחימה בחזית הימית. בנוסף ל- 23 חודשי המאסר בפועל, נידון הנאשם למאסר על תנאי ולקנס כספי בסך 2,000 שקלים.

תגיות:חמאסרצועת עזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה