חדשות יהדות

מחריד: תקיפה אנטישמית בליל שבת בבית כנסת בארגנטינה

גבר ואישה קראו קריאות אנטישמיות בוטות לעבר מתפללי בית הכנסת "מקדש יוסף", הממוקם בשכונת פלרמו בבואנוס איירס. הגבר תקף את המתפללים בסכין. בחסדי שמיים, האירוע הקשה הסתיים בפציעות קלות בלבד של מספר מתפללים

תמונת אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)תמונת אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)
אא

מתפללי בית הכנסת "מקדש יוסף" בבואנוס איירס בירת ארגנטינה חוו בליל שבת זעזוע קשה בעקבות מתקפה אנטישמית ברוטלית שכוונה נגדם.

על פי הדיווחים של כלי תקשורת מקומיים, המסתמכים על עדי ראייה לתקרית הקשה, גבר ואישה שעברו ליד בית הכנסת החלו לקרוא קריאות אנטישמיות וקללות לעבר המתפללים. האישה אף הצליחה לפרוץ לתוך בית הכנסת, הממוקם בשכונת פלרמו בעיר. לאחר שהמתפללים הצליחו להוציא אותה החוצה, תקף אותם הגבר בסכין. התקרית כללה גם יידוי אבנים ושפיכת שמן על רצפת בית הכנסת.

אחד המאבטחים המוצבים בבית הכנסת ריסס את התוקף בגז פלפל, ומספר מתפללים הצליחו לבסוף להשתלט עליו. בחסדי שמיים האירוע נגמר בפציעות קלות בלבד של מספר מתפללים, ביניהם רב הקהילה, הרב אריאל הוסני.

חברי הקהילה המקומית סובלים לאחרונה מהתנכלויות אנטישמיות, אך מדובר בשיא שלילי חמור ביותר. "לא חשבתי שדבר כזה יכול להתרחש", אמר הרב הוסני לאחר מכן. "זה היה אירוע טרור. רק ביחד עם המאבטח הצלחנו לעצור אותו". הרב הוסיף וביקש כי המשטרה תדאג מעתה ואילך לאבטחת הכניסה לבית הכנסת.

בסוף חודש פברואר חדרו שבעה אלמונים לבית רבה הראשי של ארגנטינה, הרב גבריאל דוידוביץ', הכו אותו באכזריות ושדדו כסף וחפצי ערך מהבית. הרב נפצע באורח קשה והובהל לבית החולים, אך בחסדי שמיים התאושש מפציעתו. בתחילה נדמה היה שמדובר באירוע אנטישמי, אך לפני כשבועיים נעצרו שני חשודים בתקיפה ובשוד, ולטענת המשטרה המקומית מדובר באירוע על רקע פלילי.

תגיות:ארגנטינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה