חדשות מדע וטכנולוגיה

תמרון מוצלח נוסף: החללית "בראשית" מתקרבת לנחיתה על הירח

לקראת נחיתתה הצפויה על הירח ביום חמישי, ביצעה החללית הישראלית תמרון נוסף שנועד לקרב אותה לעבר הכוכב ולהכין אותה לביצוע הנחיתה במסלול הטוב ביותר

הירח ממרחק 2,500 ק"מ (צילום: "בראשית", SpaceIL והתעשייה האווירית)הירח ממרחק 2,500 ק"מ (צילום: "בראשית", SpaceIL והתעשייה האווירית)
אא

החללית הישראלית "בראשית" ממשיכה להתקדם על פי המתוכנן לעבר הנחיתה על הירח, הצפויה להיערך ביום חמישי (ה- 11 באפריל) בסביבות השעה 23:00.

לפנות בוקר (ראשון), בשעה 04:36, ביצעה "בראשית" תמרון מוצלח נוסף, והפעם לראשונה סביב הירח עצמו. הצוותים בחדר הבקרה של התעשייה האווירית ביהוד הפעילו את כל מנועיה של החללית למשך 271 שניות, על מנת לבלום את החללית בעוצמה הגבוהה ביותר שנעשתה עד כה. במהלך זה נשרפו כ- 55 ק"ג של דלק. באמצעות התמרון, גובהה של האפולונה – הנקודה הרחוקה מפני הירח – הורד מ- 10,400 ק"מ ל- 750 ק"מ בקירוב. החללית נמצאת כעת במרחק של כ- 460 ק"מ בלבד מהירח. עד לנחיתה אמורים להתבצע עוד 4 תמרונים. התמרונים נועדו לקרב את החללית אל פני הירח ולהכין אותה לביצוע הנחיתה במסלול הטוב ביותר.

ביום חמישי האחרון השלימה "בראשית" את התמרון הקריטי ביותר במסעה – "תמרון הירח", שנועד ללכוד אותה בכוח הכבידה של הירח. החללית הגיעה למרחק של כ- 400 אלף קילומטרים מכדור הארץ, ומנועיה הופעלו כדי להאט את מהירותה ל- 7,500 קמ"ש, כך שבמקום לנוע הלאה מהירח היא נלכדה על ידי כוח המשיכה שלו ונכנסה למסלול סביבו. שלשום בבוקר נמסר מחדר הבקרה כי מסלולה של החללית מתקדם במסלול מצוין כמתוכנן, אם כי במהלך התמרון חזרה הבעיה שנצפתה בתחילת המסע לירח – סינוור בעוקבי הכוכבים. הצוותים השונים ממשיכים בניתוח הבעיה ובהשלכותיה האפשריות על הנחיתה.

עמותת SpaceIL והתעשייה האווירית, האחראיות על המיזם השאפתני, ממשיכות בתרגול תרחישים ובביצוע סימולציות שונות לקראת הנחיתה. בינתיים, עד לנחיתה, "בראשית" ממשיכה לשלוח צילומים מרהיבים של הירח. צילום אחד בוצע במרחק של 2,500 ק"מ מפני הירח. בצילום נוסף נראה הירח במרחק של 550 ק"מ בלבד.

הירח ממרחק 550 ק"מ (צילום: "בראשית", SpaceIL והתעשייה האווירית)

תגיות:הירחהחללית בראשית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה