חדשות בארץ

נתניהו: נחיל בהדרגה את הריבונות הישראלית על חלקים ביהודה ושומרון

בראיון לחדשות 12 אמר ראש הממשלה כי הוא מנהל דיונים על החלת הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון, ובקדנציה הבאה יפעל לממש זאת בהדרגה

נתניהו (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)נתניהו (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו התראיין הערב (מוצאי שבת) לתוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 12, ואמר כי בקדנציה הבאה יעבור "לשלב הבא", כהגדרתו, של החלת ריבונות ישראלית על יהודה ושומרון באופן מדורג.

בתשובה לשאלתה של המראיינת רינה מצליח מדוע לא פעל בקדנציה האחרונה לסיפוח גוש עציון ולהחלת ריבונות על מעלה אדומים, השיב נתניהו: "מי אמר לך שלא נעשה את זה? אנחנו בדרך, אנחנו בדיונים, דנים גם על זה ועל דברים אחרים". הוא הוסיף כי "כל אחד מבין שהקדנציה הבאה תהיה גורלית לשני הכיוונים – האחד, האם נוכל להבטיח את הביטחון שלנו והשליטה על השטח החיוני של יהודה ושומרון, שהוא פי 20 מעזה. יצאנו מעזה וראינו מה קיבלנו. נקבל עזה ביהודה ושומרון. זה בעצם מה שעומד על הפרק".

"הבעיה הראשונה היא מה לא לעשות", ציין ראש הממשלה. "גנץ ולפיד אמרו שהם יעקרו 80-90 אלף יהודים והם יהפכו את יהודה ושומרון לעזה. זו התפיסה שלהם שכך עושים שלום. התפיסה שלי הפוכה. הבאתי עכשיו הכרזה של הנשיא טראמפ על רמת הגולן. זה שטח שלנו, ניצחנו במלחמת מגן – כמו ביהודה ושומרון – זה שטח שלנו לעד. שכנעתי את הנשיא טראמפ להכיר בירושלים ולהעביר את השגרירות אליה".

"אני לא אחלק את ירושלים, לא אעקור אף יישוב, וכמובן אדאג שאנחנו נשלוט בשטח ממערב לירדן. האם נעבור לשלב הבא? התשובה היא כן. נחיל את הריבונות הישראלית בהדרגה".

"אני הולך להחיל ריבונות", המשיך נתניהו, "אבל אני לא מבדיל בין גושי ההתיישבות לנקודות היישוב הבודדות. מבחינתי, כל נקודת יישוב כזאת היא ישראלית ויש לנו אחריות כממשלת ישראל. אני לא עוקר אף אחד, ואני לא אעביר אותם לריבונות של הפלסטינים. אני דואג לכולם, אבל אני גם דואג לביטחון ישראל. אם למדנו משהו – זה שאם אנחנו מפקירים שטח, האסלאם הקיצוני נכנס אליו מיד והוא מטווח אותנו משם. אני לא הולך למסור לו את ליבה של ארץ ישראל".

"השיקול שלי הוא שאנחנו חייבים לשלוט בגורלנו, ובלתי אפשרי אם אנחנו שמים שם ישות עצמאית ערבית, מדינה ערבית לכל דבר, מדינה פלסטינית. הדבר הזה יסכן את הקיום שלנו. במשך 8 שנים עמדתי בלחצים כבירים – אף ראש ממשלה בישראל לא עמד בהם – מול ממשל אובמה. היו לי יחסים מורכבים אתו, לא רק בגלל ההתנגדות להסכם הגרעין אלא גם בגלל ההתנגדות לעקירה ולנסיגה. עם הנשיא טראמפ המצב אחר, יש כמובן בנייה. בקדנציה הקרובה יהיה המשך של מה שאנחנו עושים ביהודה ושומרון ובכל המדינה בכלל".

נתניהו התחייב כי יפנה את המאחז הבדואי הבלתי חוקי ח'אן אל-אחמר, הנמצא בסמיכות ליישוב כפר אדומים, אך לא נקב בתאריך יעד למימוש הפינוי: "זה ייעשה בקרוב מאוד. הבטחתי – וזה ייעשה. בזמן הקרוב ביותר".

בתשובה לשאלה בנוגע למשבר הביטחוני בגבול ישראל-עזה ולטענה שנשמעת בקרב תושבים בעוטף עזה כי הוא מפקיר אותם, השיב נתניהו: "תושבי הדרום יקרים לי בצורה בלתי רגילה, ואני דואג להם. אני רוצה להגיד לך מה קרה בשנים מאז צוק איתן – קודם כל הייתה התרחבות אדירה ביישובי עוטף עזה, צמיחה אדירה. יש עדיין בעיות וזה לא נגמר. לשמחתי אף אזרח ישראלי לא נהרג מאז צוק איתן, ולא לשמחתי בלבד אלא כתוצאה מהמדיניות שלנו".

נתניהו ציין כי במהלך השנה האחרונה חוסלו כ- 300 מחבלים פלסטינים כשניסו לפרוץ את הגדר ולחטוף את חיילי צה"ל: "אני חושב – מקווה, לא יכול להבטיח – שאנחנו בדרך לרגיעה מסוימת. אנחנו כל הזמן עם האצבע על ההדק. כוחות צה"ל רודפים את עזה בעוצמה, ואם צריך – נפעל יותר חזק".

תגיות:יהודה ושומרוןבנימין נתניהובחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה