חדשות בארץ

הפלסטינים התפרעו על הגדר, סינוואר איים על ישראל

האסירים הביטחוניים של החמאס יתחילו בשביתת רעב מדורגת, השופט מלצר דחה את עתירת כחול לבן נגד הליכוד על רקע תחקיר הבוטים, וארצות הברית תכריז על משמרות המהפכה האיראניים כארגון טרור. כל מה שחשוב לדעת

אא

למרות המגעים להסדרת רגיעה בין ישראל והחמאס, תושבי עזה חזרו גם אתמול (שישי) לגדר המערכת. כ- 10,000 מתפרעים הגיעו למספר מוקדים לאורך הגדר. רובם נותרו במרחק מה מהגדר, אך כמה מאות התקרבו, יידו אבנים והשליכו מטענים, רימונים ובקבוקי תבערה לעבר חיילי צה"ל והגדר. החיילים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי חי בהתאם להוראות הפתיחה באש. דובר משרד הבריאות בעזה, אשרף אל-קדרה, מסר כי 83 פצועים בדרגות פציעה שונות הגיעו לבתי חולים ברצועה.

החמאס ממשיך לאיים על ישראל. מנהיג ארגון הטרור ברצועה, יחיא סינוואר, אמר היום כי אצבעו של הארגון ממשיכה להישאר "על ההדק". בנאום שנשא ברצועה אמר סינוואר כי במידה ותפרוץ מלחמה נוספת –  "ישראל תפנה לא רק את אזרחיה בעוטף עזה, אלא גם באשדוד, בנגב, באשקלון ובתל אביב. רשמו את ההבטחה הזאת לפניכם". 

האסירים הביטחוניים של החמאס בבתי הכלא הישראליים יתחילו מחר בשביתת רעב. בשלב ראשון ישבתו בכירי החמאס, בשלב שני יצטרפו אליהם עשרות מחבלים נוספים, ובהמשך תהפוך השביתה לנרחבת בהרבה. בהודעה שנמסרה מטעם ועד האסירים הפלסטיניים נאמר כי אם בתוך שבוע לא ייענו דרישות האסירים, הם יפסיקו גם לשתות מים. בשב"ס נערכים לתגבור בתי הכלא ברופאים ופראמדיקים כדי שלא יהיה צורך לפנות את שובתי הרעב לבתי חולים מחוץ לכלא.

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, דחה הערב ידיעות לפיהן ישראל מתכוונת להיענות לאחת מהדרישות המרכזיות של האסירים שנוגעת למערכת למיסוך הטלפונים הסלולריים שהותקנה לניסיון במספר בתי כלא. "לאור הפרסומים השקריים הפלסטיניים אבקש להבהיר: לא הוקפא מיסוך הסלולר בבתי הכלא הביטחוניים של שב״ס ולא הוצעה שום הקפאה של מיסוך הסלולר", כתב ארדן בחשבון הטוויטר שלו.

שר הפנים אריה דרעי הורה אתמול לפעול לביטול אזרחותו של עבדאללה חג׳לה, ערבי-ישראלי שעזב את הארץ לפני כ- 6 שנים והצטרף לארגון דאע"ש. בית המשפט המחוזי קיבל בקשה שהגישה הפרקליטות למנוע את כניסתו של המחבל לישראל.

ארצות הברית תכריז ביום שני הקרוב על משמרות המהפכה האיראניים כארגון טרור. כך עולה מדיווח של סוכנות הידיעות "רויטרס", המסתמך על גורמים אמריקניים בכירים.

שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, מתח ביקורת נוקבת על ההתקפות שישראל מבצעת בסוריה. בראיון שהעניק לעיתון המצרי "אל-אהראם", אמר לברוב: "ההפצצות של חיל האוויר הישראלי בסוריה לא מקובלות עלינו, והזהרנו את כל הצדדים מפני הסלמה". הבכיר הרוסי תקף גם את ההכרה האמריקנית בריבונותה של ישראל על רמת הגולן ואמר כי היא עלולה לפגוע ביישום הסכם הפרדת הכוחות בין ישראל וסוריה שנחתם בשנת 1974.

יו"ר ועדת הבחירות, השופט חנן מלצר, דחה אתמול את העתירה שהגישה מפלגת "כחול לבן" נגד הליכוד על רקע תחקיר הבוטים שפורסם בעיתון "ידיעות אחרונות". מלצר קבע כי לא הוצגו בפניו ראיות מספיקות שיוכיחו כי הליכוד הוא העומד מאחורי הפעלת רשת של חשבונות פיקטיביים בטויטר. במקביל, קיבל מלצר את עתירת הליכוד והוציא צו מניעה קבוע נגד תנועת "דרכנו", הפועלת להפלת ממשלת הליכוד. השופט החליט כי על התנועה להירשם אצל מבקר המדינה, אחרת לא תוכל לבצע כל פעילות בחירות.

תחזית מזג האוויר

הלילה יהיה מעונן בעננות בגובה רב ובינוני. צפויים לרדת גשמים מקומיים ברוב אזורי הארץ וייתכנו סופות רעמים יחידות.

מחר יהיה מעונן חלקית עד נאה. הטמפרטורות יעלו במידה ניכרת ויהיו גבוהות מהרגיל לעונה.

ביום שני מזג האוויר יהיה נאה עד מעונן חלקית. תחול ירידה קלה בטמפרטורות, בעיקר במישור החוף ובשפלה, אך הן יהיו עדיין גבוהות מהרגיל לעונה.

ביום שלישי יהיה מעונן חלקית עד נאה. הטמפרטורות יעלו ויהיו גבוהות מהרגיל.

ביום רביעי מזג האוויר יהיה מעונן חלקית. צפויה התקררות ניכרת.

תגיות:גלעד ארדןאריה דרעייחיא סינוואר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה